לוגו של המשרד 3

תוכן עניינים

איך לקבל אזרחות אירופאית: כל מה שצריך לדעת!

איך לקבל אזרחות אירופאית ? אמנם ישראל היא מולדתם של היהודים, אך לאורך רוב שנות ההיסטוריה הם התגוררו בחלקים אחרים בגולה כאשר רובם המכריע התיישבו בתקופות קדומות יותר באירופה.

הם תמיד נהנו מעושר, שגשוג ומעמד אך נאלצו לעקור בכל פעם שסבלו מגילוי אנטישמיות, פרעות וגזירות קשים במיוחד.

כתוצאה מהעובדה שחלק גדול ממדינות אירופה הצטרפו בשנים האחרונות לאיחוד האירופי – יכולות משפחות רבות להגיש בקשה לאזרחות אירופאית במולדתן הישנה וליהנות מזכויותיו של הדרכון הזר והנחשק, שמבטא יתרונות משמעותיים מאוד עבור הישראלים.

אז איך נשיג אזרחות אירופאית ומהם הדברים שתצטרכו לבצע כדי להשיג אותה? המדריך הבא יעשה לכם קצת סדר בנתונים והמידע הקיים.

 

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות, השאירו פרטים:

 

האיחוד האירופי: היכולת שלכם לקבל דרכון ו- אזרחות עם פריבילגיות ב-28 מדינות שונות

האיחוד האירופי כולל נכון להיום 28 מדינות הכוללות תנאים די אחידים בנוגע לדרכי התנהלותן כמו חוקים, פרלמנט וכלכלה משותפת באמצעות חברות בגוש האירו. למעשה לא כל 28 המדינות חברות בגוש האירו, אך חלקן הגדול כבר נמצא בפנים (חלק מן המדינות עדיין נמצאות תחת תקופת ניסיון). איחוד זה יצר מצב נפלא שבו ניתן להתנייד ולעבור בקלות ממדינה למדינה, להעביר הון, סחורות, שירותים,

דרכון אירופאי פורטוגלי - עו"ד ישראל מזרחי ושות'

 

להתגורר בכל מדינה וללמוד בה, לעבוד או להקים עסק, לפתח יזמות חדשה ולטייל בנועם ובביטחון – סוגיה כה חשובה כשמדובר בקשר שבין יהודים ישראליים לשאר העולם.

האיחוד מכיר בחלק גדול מהפונים אל מדינותיו בנוגע לבקשת אזרחות אירופאית. אזרחים ממדינה מסוימת בעבר, יוכלו לעבור תהליך מסוים על מנת להירשם מחדש כאזרחים במדינה זו וליהנות משפע של הזדמנויות וזכויות עבורם,

עבור בני משפחתם וילדיהם בעתיד. ולשאלתנו איך לקבל אזרחות אירופאית?

לאחרונה הצטרפה גם פורטוגל למשוואה ומאפשרת לראשונה ליוצאי מדינות המזרח וצפון אפריקה לעמוד על זכותן לאזרחות כתוצאה מגירוש ספרד ופורטוגל. מה שעד היום היה חסום בפני יוצאי תוניס, אלג'יר, לוב, סוריה ואפילו איראן ועיראק – פתוח עבורם כיום בהליך יחסית קל וקצר יותר מאשר ביתר המדינות.

מהם היתרונות ב- הוצאת אזרחות ו- הוצאת דרכון אירופאית?

אזרחות אירופאית בפורטוגל או בכל מדינה אחרת באירופה מקנה רשימה מכובדת של יתרונות וזכויות.

האזרחים בכל אחת מהמדינות יכולים לבחור להתגורר, לעבוד, ללמוד או לבקר בכל מדינה באיחוד האירופי שיחפצו וללא תנאים מוקדמים וכן לקיים את זכויות אלה גם במדינות שאינן חברות (כמו המדינות הנורדיות – איסלנד או נורבגיה למשל) תחת תנאים מקומיים מסוימים.

לאזרחים ישראליים מדובר בבשורה אמיתית: הם יפטרו את עצמם מהצורך להציג דרכון ישראלי ובכלל לעמוד על מוצאם כשהם נמצאים בחו"ל. הם יוכלו להשתמש באופן קבוע בדרכון האירופאי ואף לנסוע בחופשיות וללא צורך בוויזה גם לארה"ב, אוסטרליה ומדינות נוספות שבדרך כלל חסומות בפני הדרכון הישראלי.

באמצעות דרכון אירופאי יכולים הישראלים לשהות במדינות השונות ללא הגבלת זמן ולקבל מעמד של תושבי קבע בהמשך. השהות כוללת כמובן את החופש לעבוד ומאפשרת גם לבני הזוג של מחזיקי הדרכון האירופאי לקבל אשרת עבודה ממושכת. כמו כן, ניתן לרכוש נכסים, לנהל עסקים, להקים חברות ועוד. רוצה לקרוא >> איך להשיג דרכון אירופאי

איך לקבל אזרחות אירופאית זה נחמד אבל האם כל אחד זכאי להוצאת דרכון אירופאי?

אם ידוע לכם ששורשים קיימים לכם באחת המדינות האירופאיות, או שקיים לכם תיעוד מוכח שניתן לבדוק ולאמת כמו תעודת לידה של סבתא, תמונות מילדותו של סבא, תעודות נישואין, מסמכים בשפת המדינה הרשמית וכד' – מומלץ מאוד לפנות לעורך דין המטפל באזרחות אירופאית על מנת להתקדם.

עורך הדין יבדוק את זכאותכם על בסיס משיכת נתונים ממשרד הפנים בישראל והצלבתם (במידת האפשר) אל מול נתוני משרד הפנים במדינה הרצויה.

במידה ותימצאו זכאים לפי החוקים והתנאים האישיים של אותה מדינה, תוכלו להגיש את הבקשה ולצפות לדרכון אירופאי זוהר ונחשק.

עבור ישראלים שמעוניינים להוציא אזרחות פורטוגלית, המצב מעט שונה והרבה פחות מחמיר. בשל העובדה כי גירוש ספרד שבעקבותיו הוחל החוק למתן אזרחויות ליהודים התרחש לפני כ-500 שנים, סביר להניח ששום מסמך לא קיים. על כן בדיקת הזכאות לדרכון פורטוגלי מתבצעת באמצעות השתייכות ומוצא באחת המדינות:

סוריה, טורקיה, יוון, קפריסין, בולגריה, מצרים, אלג'יר, תוניסיה, לוב, עיראק (במקרים מסוימים), איטליה, ברזיל, ארגנטינה והולנד. בנוסף, יש לאמת את שם המשפחה שעמו הגיעה משפחת מבקש האזרחות אל מול מאגר שמות המשפחה הארוך שהוציאה ממשלת פורטוגל.

אם שם משפחתכם בפנים ומוצא משפחתכם הינו מאחת המדינות שהוזכרו, כדאי לפנות לעורך דין המטפל בהוצאת דרכון פורטוגלי על מנת לאמת את הנתונים במשרד הפנים ולהתחיל בתהליך.

איך מגישים את הבקשה לאזרחות?

נתחיל מכך שככל שאתם בקיאים בשפה של אותה מדינה – מצבכם טוב יותר. כך תוכלו להיענות למסמכים והתכתובות עם רשויות המדינה בקלות ולשלוט בתהליך בצורה מעולה.

אם אתם לא דוברים את אותה השפה, קיימות דרכים רבות להתגבר על כך, בייחוד אם אתם נעזרים בסיוע מקצועי של עורך דין או חברה.

לצורך הגשת הבקשה עליכם להתחיל לאסוף מסמכים חשובים המעידים על המוצא, ארץ הלידה והשושלת המשפחתית.

את כל המסמכים שבידכם יש לתרגם על ידי תרגום נוטריוני לשפת המדינה ולקבל את אישור הנוטריון לצורך חותמת אפוסטיל מטעם משרד החוץ – הגוף היחידי שיאשר כי כל המסמכים שבידכם הינם רשמיים ומאומתים וכך תתייחס אליהם גם המדינה שאליה תפנו.

מובן שאת כל הפרוצדורה תוכלו לבצע לבדכם, אך הדבר מצריך היכרות והתעסקות עמוקה עם שפע של בירוקרטיה וככל תהליך, גם כאן דברים נוטים להשתבש ואתם זקוקים למוחות מקצועיים כדי לפתור בעיות שיצוצו. אמנם דרך חברות שמטפלות בהוצאת דרכון אירופאי תשלמו יותר, אך כך גם תבטיחו לעצמכם שקט נפשי לגבי הבקשה לאזרחות ולהגדיל את הסיכויים שבקשתכם תאושר.

איך לקבל אזרחות אירופאית ? תנאים חשובים בתהליך

לכל מדינה יש את התנאים שלה לקבלת הדרכון והם יכולים להשתנות בין מדינה למדינה.

כך למשל, יגלו מבקשי דרכון ספרדי או הונגרי שהם יכולים לקבל אזרחות רק אם יעברו מבחן שפה.

מדינות רבות דורשות עמידה במבחן זה על מנת להוכיח את הקשר החזק למדינה והמחויבות אליה. בנוסף, בספרד עצמה נהוג לבצע מבחן ידיעת הארץ שבו תצטרכו להפגין ידע בתרבות וההיסטוריה הספרדית.

דברים אלה מצריכים מכם שלב שבו יש ללמוד את הדברים מראש וכמובן להתמודד עם העובדה שמטבע הדברים, מדובר בשלב יקר שמוסיף כסף לתהליך. מצד שני, אם אתם מבקשי דרכון פורטוגלי למשל, אין כל צורך לעמוד במבחן שפה אך יש להוכיח קשר לקהילה היהודית בפורטוגל ולקבל את אישורה על מנת להמשיך הלאה. כל מדינה והחוקים שהיא קובעת. 

קבלת אזרחות באירופה היא תהליך שעשוי להגיע לכמה עשרות אלפי שקלים – תלוי במורכבות הבקשה, תנאי הסף ל- קבלת אזרחות אירופאית ודרכון שקובעת לעצמה כל מדינה ותעריפי האגרות עבור שירותים שונים ופעולות ברשויות.

משתנה נוסף לגבי המחיר יחול במידה והבקשה חסרה ויש להשלים בה פרטים או מסמכים, דבר שייצור חזרה על התהליך כולל התשלום מחדש בעבור האגרה או הפעולה.

מצד שני, שימו לב שהמחיר הסופי יכול גם להשתנות לטובה, אם אתם מספר בני משפחה שעוברים יחד את התהליך. במצב זה, אתם חוסכים לרשויות התעסקות סביב ניירת שונה עבור כל בן משפחה ומאחר ולכולכם יש את אותם המסמכים, אותן הנסיבות ואותו התיעוד,

הרשויות "תופסות כמה ציפורים במכה אחת". אם תפנו לעו"ד על מנת להוציא דרכון אירופאי הוא ינקוב בתעריף האישי שלו, גם הוא נוטה להשתנות מעו"ד לעו"ד. יחד עם זאת, אל תחפשו תהליכים זולים מידי שלא מכסים חלק גדול מהתנאים או הפעולות שיש לבצע כדי לעבור שלבים בתהליך!

אתם מחפשים אמינות, מקצועיות ושקיפות מלאה, על מנת שגם אתם תוכלו ליהנות מדרכון אירופאי על כל המשתמע מכך.

אז למה להמתין

אז אין מה להמתין ולשאול איך לקבל אזרחות אירופאית או איך מוציאים דרכון אירופאי ולפעול לקבלת אזרחות אירופאית היות ו- אנשים רבים ממשו זכותם ל- קבלת אזרחות פורטוגלית ו- אזרחות ספרדית ובכך בעצם הפכו ישראלים רבים להיות חלק מ- מדינות האיחוד האירופאי כאשר קבלת האזרחות היא מכוח היותם צאצאים ל- מגורשי ספרד ופורטוגל.

דרכון אירופאי מקנה זכויות ו- יתרונות רבים ביניהם, השקעות ב- נדל"ן ב- מדינות האיחוד האירופי , לימודים באירופה לבעלי דרכון אירופאי בסבסוד מלא או חלקי, אפשרות למגורים ללא אשרות וכן נסיעה לארה"ב ללא צורך בויזה ועוד..

מוזמנים גם לקרוא >> הוצאת דרכון פורטוגלי לבד – המדריך המלא וגם >> אזרחות אירופאית מחיר: כמה זה יעלה לנו ?.

אזהרה – מאמר זה אינו נועד לשמש ייעוץ משפט לפני כל פעולה משפטית יש להתייעץ עם עורך דין דרכון פורטוגלי / עורכי דין העוסקים בתחום הדרכון הפורטוגלי למגורשי ספרד ואין האתר או הכותב אחראים לשום נזק אשר ייגרם לעושה שימוש במאמר זה.

צוות משרדנו מונה מספר עורכי דין המתמחים בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי כאשר חלוקת העבודה נעשית באופן ברור לצורך ייעול ההליך וקידומו באופן המקצועי והמהיר שניתן. צוות משרדנו זמין ועונה לכל שאלה ובקשת הבהרה כמעט 24 שעות ביממה וערוך לתת לכם את השירות הטוב ביותר שקיים בתחום. היכנס לאתר האינטרנט שלנו והתרשמו בעצמכם.

עורך דין מזרחי ושות'
דרכונים פורטוגלים
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות מלאו פרטים!
לוגו של המשרד 3
שתפו את הכתבה
דילוג לתוכן