לוגו של המשרד 3

תוכן עניינים

דרכון פורטוגלי ליוצאי טורקיה – כל מה שצריך לדעת!

דרכון פורטוגלי ליוצאי טורקיה, אין ספק כי מרבית הבקשות לממשלת פורטוגל מגיעות על ידי ישראלים רבים המתגוררים בישראל.

יחד עם זאת בהרבה מדינות בעולם מתגוררות קהילות יהודיות קטנות וגדולות המשתייכות לקהילות יהודיות ספרדיות ובעלות שורשים הדוקים לצאצאי מגורשי ספרד.

כשמדברים על קהילת יהודי יוצאי טורקיה אין סממן מובהק יותר הקושר אותם לגירוש ספרד כאשר מדברים על שפת לדינו.

עד ליום זה ולמרות שחלפו מאות שנים שמרו בני הקהילה היהודית על שפת הוריהם ובתוך הקהילה מדברים היהודים שפה זו.

רחוב באיסטנבול טורקיה -עו"ד ישראל מזרחי ושות'

 

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות, השאירו פרטים:

 

רקע על יהודי טורקיה:

יהדות טורקיה היא אחת מהקהילות היהודיות העתיקות בעולם.

כבר אחרי חורבן בית שני היגרו יהודים לחבל ארץ זה ויש לא מעט ממצאים ארכאולוגים המעידים על כך.

בתקופת גירוש יהודי ספרד ופורטוגל הזמינה האימפריה העותמאנית את היהודים שגורשו לבוא להתגורר בשטחה.

בתקופותיה היפות מנתה הקהילה היהודית שלוש מאות אלף איש והתרכזה בעיקר בשלוש ערים מרכזיות בטורקיה איסטנבול, איזמיר ואדירנה.

בני הקהילה היהודית השתלבה בתחומי המסחר באימפריה ועסקו בכל תחומי המסחר, תרבות ורפואה.

ניתן לומר כי הקהילה היהודית בטורקיה השתלבה יפה בחברה הטורקית ובני הקהילה באופן מדהים אפשר לומר נהנתה משוויון זכויות יחסי בתחומי האימפריה.

לאחר הקמת מדינת ישראל היגרו מרבית היהודית למדינת ישראל אך יש גם כאלה שהיגרו לארה"ב ולאירופה

דרכון פורטוגלי ליוצאי טורקיה וקשר שפת הלדינו:

בדומה לשפת היידיש השפה היהודית באירופה שדוברה על ידי היהודים כך גם שפת לדינו דוברה על ידי היהודים שהתגוררו בספרד ופורטוגל.

באופן מדהים וייחודי השתמרה שפת הלדינו עד ליום זה ובני הקהילה מדברים בה ועושים בה שימוש בשגרה.

דווקא בדור האחרון השימוש בשפת הלדינו החל להתמעט וכיום למרבה הצער בני הקהילה הצעירים כמעט ולא משוחחים בשפה זו.

ניתן לקשור זאת למקרי גילוי אנטישמיות שהתגלו לאחרונה בטורקיה אך ככל הנראה גם לעובדה כי בני הדור הצעיר רואים את עצמם כחלק מהחברה הטורקית ומשכך גם אימצו לעצמם את השפה הרשמית במדינה כשפתם הראשונה.

מה ייתן לי דרכון פורטוגלי?

דרכון פורטוגלי ליוצאי טורקיה מקנה לבעליו אזרחות אירופאית ושלל זכויות והטבות הנגזרות מכך. בדומה לכל אזרחות אירופאית.

אדם אשר יש לו אזרחות פורטוגלית הינו חבר באיחוד האירופאי ומתקוף זה זכאי למגוון רחב של זכויות וכן יתרונות רבים. בין ההטבות המגיעות לאזרח פורטוגלי ניתן למנות את הדברים הבאים:

  1. כניסה לארצות הברית ואוסטרליה ללא אשרת כניסה. לצורך השוואה אזרח ישראלי שאינו מחזיק בדרכון פורטוגלי או דרכון ספרדי אירופאי יצטרך להקל אשרת כניסה לארה"ב והדבר כרוך בעלויות כספיות והמתנה ארוכה. בעל דרכון פורטוגלי יוכל להיכנס לארה"ב ללא אשרת כניסה ויקבל וויזה אוטומטית למשך 90 ימים.
  2. אפשרות תעסוקה בכל מ- מדינות האיחוד האירופאי. אזרח פורטוגלי זכאי ויכול לעבוד ולהתפרנס בכל אחת מהמדינות החברות באיחוד האירופאי בהתאם לשכר הנהוג במדינה והתנאים הסוציאליים שלה. נזכיר כי באיחוד האירופאי ישנן 27 מדינות חברות כשאזרח פורטוגל יכול להתגורר ולעבוד בכל אחת מהן.
  3. לימודים מסובסדים. אזרח פורטוגלי זכאי ללימודים מסובסדים במוסדות לימוד האירופאים הנחשבים לטובים בעולם.
  4. חופש תנועה ברחבי האיחוד האירופאי. אזרח פורטוגל יכול לנוע בחופשיות בין מדינה למדינה ברחבי האיחוד האירופי ללא צורך בהחתמת דרכון או אשרת כניסה. מעבר לכך, אזרח פורטוגל יוכל לגור בכל אחת מהמדינות כמו כל אזרח מקומי, רכישת נדל"ן ועוד…
  5. חיי לילה בפורטו פורטוגל

אם כן ראינו כי לקבלת אזרחות פורטוגלית יש מגוון רחב של זכויות ייחודיות ושלל הטבות אשר מגיעות רק לאזרח אירופאי

מוזמנים לקרוא בהרחבה על >> יתרונות דרכון פורטוגלי.

כמו כן אתם מוזמנים לקרוא גם על > דירוג הדרכונים העולמי הפורטוגלי בין החזקים בעולם

מה משך הזמן לקבלת אזרחות פורטוגלית?

תהליך קבלת אזרחות פורטוגלית הינו תהליך ממושך בעל מספר שלבים.

תקופת ההמתנה לאזרחות פורטוגלית ו- לדרכון פורטוגלי נעה בין שנה וחצי לשנתיים תלוי ברכיבי הבקשה ובפעולות הנדרשות.

נהוג לחלק את תקופת ההמתנה לדרכון הפורטוגלי לשני זמנים האחד עד הגשת הבקשה פיסית למשרד הפנים הפורטוגלי והשני ההמתנה לתעודת הלידה הפורטוגלית. בשלב הראשון, זמן ההמתנה תלוי בעיקר בגורם המטפל בבקשה והמהירות בה הוא מכין את המסמכים ומגישם לגורמים הרלוונטיים.

עורך דין שיטפל במהירות ומקצועיות בבקשה יגישה למשרד הפנים הפורטוגלי כחודש וחצי לערך לאחר שקביל את הטיפול בלקוח.

השלב השני זהו השלב בו הבקשה מונחת במשרד הפנים הפורטוגלי וממתינה לאישורו וקבלת תעודת הלידה הנכספת שתעניק למבקש את האזרחות.

שלב זה למעשה מחולק לשבעה שלבים שבכל שלב נעשית פעולה אחרת על ידי הממשלה הפורטוגלית. בשלב זה קיים למבקש מספר מעקב והוא יכול לבדוק בכל רגע נתון את סטטוס הבקשה שלו והיכן היא עומדת.

בשלב זה כל מה שניתן הוא להמתין ולחכות לאישור משרד הפנים הפורטוגלי וקבלת תעודת הלידה.

לאחר קבלת תעודת הלידה על האזרח הטרי להחליט באיזה אופן להוציא את תעודת זהות הפורטוגלית והדרכון.

ניתן לעשות זאת בשגרירות פורטוגל בתל אביב או לחילופין לנסוע לפורטוגל ולעשות זאת שם.

פועלים בצורה עצמאית קראו>> הוצאת דרכון פורטוגלי לבד – המדריך המלא.

דרכון פורטוגלי ליוצאי טורקיה:

כפי שדובר במאמרים הקודמים, על מנת שהמבקש יוכל לפנות לממשלת פורטוגל בבקשה להתאזרחות עליו לצרף את אישורה הרשמי של הקהילה היהודית בפורטוגל המאשר ומוכיחה זיקה ממשית לגירוש יהודי ספרד.

במקרה והמבקש משתייך לקהילה היהודית בטורקיה או שאחד מהוריו נולד שם סיכוייו לקבל את האישור המבוקש גבוה בצורה משמעותית שכן ידוע כי היהודים המשתייכים לקהילה זו הם צאצאיה של הקהילה הענפה בספרד ופורטוגל שגורשה או הושמדה בשנת 1492.

עצם שימור שפת הלדינו עד ליום זה הוא למעשה הסימון המובהק והייחודי הקושר את בני הקהילה היהודית בטורקיה לפורטוגל וספרד ודי בסימן זה כדי להקנות למבקש את אישורה של הקהילה היהודית בפורטוגל לצורך המשך תהליך ההתאזרחות.

למרות שהסיכוי של יהודי טורקיה גבוה מאוד וכל מילה מיותרת! ניתן לקרוא עוד על >> איך להשיג דרכון אירופאי. וגם >> איך לקבל אזרחות אירופאית: כל מה שצריך לדעת!.

סיכום נושא דרכון פורטוגלי ליוצאי טורקיה:

ישנם לא מעט סימנים ודברים היכולים להעיד על המבקש כי הוא משתייך לקהילה היהודית בפורטוגל שגורשה בגירוש ספרד אך כאשר מדובר ביהודי המשתייך לקהילה היהודית בטורקיה נראה כי סיכויו לקבלת האזרחות פורטוגלית ליוצאי טורקיה או אזרחות ספרדית גדולים יותר לאור הזיקה הממשית המוכחת באמצעות השפה לדינו וכן באמצעות שימור המסורת היהודית ספרדית.

משרדנו טיפל לא מעט ביהודית בני הקהילה הטורקית והשיג עבורם את האישורים הנדרשים לצורך אישורה של הקהילה היהודית בפורטוגל ולבסוף גם את ה- אזרחות פורטוגלית ליוצאי טורקיה. 

אם גם אתם מעוניינים לקבל אזרחות פורטוגלית ואת הדרכון הפורטוגלי המגיעים למגורשי ספרד, אתם מוזמנים למשרדנו לצורך בדיקת זכאות ל- קבלת אזרחות, כאשר לאחר מכן אם תמצאו מתאימים הבקשה תוכן ותועבר לטיפול בפורטוגל.

קראו גם על >> הקהילה גאה בפורטוגל. וגם מוזמנים לקרוא >> הוצאת דרכון אירופי – איך ניתן להשיג ולמה כדאי? וכן מאמר נוסף >> הוצאת דרכון פורטוגלי. וגם >> דרכון פורטוגלי ליוצאי מרוקו וגם>> דרכון פורטוגלי ליוצאי עיראק וגם >> דרכון פורטוגלי ליוצאי טוניס – מי זכאי?.

אזהרה – לפני כל פעולה משפטית יש להתייעץ עם עורך דין לדרכון פורטוגלי ואין האתר אחראי על שום נזק אשר ייגרם לעושה שימוש בכתוב במאמר זה.

צוות משרדנו מונה מספר עורכי דין המתמחים בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי כאשר חלוקת העבודה נעשית באופן ברור לצורך ייעול ההליך וקידומו באופן המקצועי והמהיר שניתן. צוות משרדנו זמין ועונה לכל שאלה ובקשת הבהרה כמעט 24 שעות ביממה וערוך לתת לכם את השירות הטוב ביותר שקיים בתחום. היכנס לאתר האינטרנט שלנו והתרשמו בעצמכם.

עורך דין מזרחי ושות'
דרכונים פורטוגלים
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות מלאו פרטים!
לוגו של המשרד 3
שתפו את הכתבה
דילוג לתוכן