לוגו של המשרד 3

תוכן עניינים

אזרחות אירופאית מחיר: כמה זה יעלה לנו ?

אזרחות אירופאית מחיר, אז כמה יעלה לנו התענוג?

כולנו יודעים היטב שאזרחות אירופאית היא נכס. למרות האזרחות הישראלית והזיקה הגבוהה שלנו למולדת, אין מי שלא היה מעוניין להיפטר אחת ולתמיד מעול הוויזה, לראות מדינות שכף רגלי הישראלים לא דורכת בהן וליהנות מהזכויות הנפלאות של תושבי האיחוד האירופי, כולל מתן אזרחות אוטומטית גם לילדים.

אם נכנסתם לכאן, סימן שאתם מחפשים לקרוא על הוצאת אזרחות אירופאית מחיר, תנאים וכיצד זה מתבצע.

חלקכם עושים זאת רק כדי לקבל מושג בשלב הזה וחלקכם מעוניינים להתחיל בתהליך כבר עכשיו.

יכול להיות שאפילו חשפתם לאחרונה את השורשים המשפחתיים והבנתם בדיוק מנין הגיע סבא של סבא, או מהו מוצאה המקורי של המשפחה של סבתא.

אזרחות אירופאית מחיר, כמה עולה להוציא דרכון אירופאי ?

למרות הרצון העז לקבל אזרחות במדינה שאליה פעם השתייכו אבות אבותיכם, בכל זאת קיימת סוגיה מעט מגבילה – המחיר.

מדובר כמובן בתהליך לא זול, אך כזה שבהחלט נמצא בהישג ידכם ועולה כמה עשרות אלפי שקלים. אמנם מדובר בעלות לא מבוטלת, אך היא שווה לקורס לימודים או אפילו רכב ישן כך שההשקעה הזו בהחלט שווה.

בין אם אתם רוצים להוציא אזרחות ספרדית, פורטוגזית, אנגלית, צרפתית, הולנדית, גרמנית, בולגרית וכד', חשוב להבין מראש שלכל אזרחות אירופאית מחיר משתנה. המחיר מורכב מתנאי הבקשה לאזרחות, אופן הטיפול המדיני בבקשה, תעריפי האגרות וההסתייעות בבעלי מקצוע מתאימים. דוגמה להבדלים בעלויות: אזרחים שרוצים להוציא דרכון הונגרי למשל, נדרשים לעבור מבחן שפה ברמה בינונית ועל כן יצטרכו לגייס לעזרתם מורה פרטי לשפה (כל עוד הם לא דוברים אותה ברמה בסיסית לפחות), מה שיעלה כספים נוספים. הוצאת דרכון פורטוגלי לעומת ההונגרי, איננה כוללת מבחן שפה אך כן תחייב כתנאי, לשלם סכום מכובד לקהילה היהודית במקום.

כל מדינה והתנאים שלה. להרחבה קרא >> כמה עולה דרכון פורטוגלי

 

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות, השאירו פרטים:

 

עלויות והיבטים כלכליים נוספים שכדאי לדעת עליהם:

ייצוג משפטי – אף מדינה לא תחייב אתכם להיות מיוצגים ע"י עורך דין כתנאי ל- קבלת האזרחות וניתן לפעול גם באופן עצמאי לחלוטין אבל עדיין יש את העניין של אזרחות אירופאית מחיר.

יחד עם זאת, בחלק המסורבל של הבירוקרטיה, יהיה עליכם להיעזר בשירותיו על מנת לקבל אישור רשמי למסמכים או כדי שישמש כצינור ביניכם לבין הרשויות במדינה שאליה מגישים את הבקשה, משום שהחוקים שלה מחייבים פנייה מסודרת מעורך דין.

אזרחות אירופאית המחיר - עו"ד ישראל מזרחי

יתרון נוסף לייצוג המשפטי הוא שכל התהליך מרוכז במקום אחד, מה שחוסך חלקים מרכזיים וכבדים בהתעסקות.

עורך דין המתמחה במיסוי בינלאומי ובקיא בחוקים של אותה מדינה, יוכל גם לספק לכם ייעוץ והדרכה בנוגע ל- חובות ישראלים בעלי אזרחות פורטוגלית וזכויות אזרחיות שתישאו בהן לאחר קבלת אזרחות

ולעזור לכם לקבל החלטות נכונות אם אתם עומדים לרכוש מקרקעין באותה מדינה, ללמוד, לעבוד, להתגורר או להקים עסק עצמאי.

תשלום אגרות –

לא רק בישראל אנו נדרשים לשלם אגרה כדי להגיש בקשות או לבצע פעולות שונות. תשלומי האגרה מתבצעים בדרך כלל ישירות מול הקונסוליה של המדינה הרצויה או מועברים לרשויות המדינה דרך ממסד התשלומים הקיים באינטרנט או באמצעות הדואר. האגרות משתנות ממדינה למדינה, אבל אפשר לומר בכלליות שסך כל האגרות (כולל אגרת הנפקת הדרכון שתחתום את התהליך) יעמוד בסופו של דבר על כמה מאות יורו בודדות.

קורסים, משיכת פרטים ועלויות נלוות – חלק מהמדינות באירופה ידרשו מכם לשלם בעבור שירותים מסוימים שאין להם קשר ישיר להוצאת אזרחות ו- ל- הוצאת דרכון אירופאי.

אם המדינה מחייבת כתנאי סף לעבור מבחן שפה (מה שקיים בחלק גדול מהמדינות), יהיה עליכם למצוא קורס או מורה מתאים. אם המדינה דורשת מכם להפגין ידע לגבי התרבות של אותה מדינה, ההיסטוריה שלה או הספרות שלה, תידרשו לשלם למורה מקצועי או לקנות מטעם המדינה עצמה את המידע הלימודי. העלויות לא גבוהות בפועל, אבל הן כן מכבידות על התשלום הסופי. קורס שפה בסיסי עשוי לעלות כ-500 יורו בממוצע והמחיר יעלה ככל שתידרשו לקחת יותר קורסים, או ללמוד תחומים נרחבים יותר.

מגישים בקשה משפחתית לאזרחות – מגיעה לכם הנחה

כמעט בכל המדינות באיחוד האירופי, אם הבקשה מוגשת ב"מסלול משפחתי" כך שבני המשפחה מגישים אותה יחד, המחיר הסופי יופחת או יזכה להנחה יפה. לפונים שהם בני אותה משפחה קיימת אותה היסטוריה משפחתית, מה שאומר שהם יגישו את אותם המסמכים והתרגומים. לכן התיק שלהם זהה מבחינת תהליך הבדיקה והטיפול ולכן ניתן להוזיל עלויות. בנוסף, כל סיוע מגורם מקצועי או ליווי מקצועי בקבלת אישור האזרחות יוכל להתבצע עבור כל בני המשפחה ולבעל המקצוע יש אינטרס לספק לכם הנחה על כך. אמנם מורכבות הטיפול משתנה ממדינה למדינה כך שהעלויות ישתנו, אך מבחינת אזרחות אירופאית מחיר, מדובר בחיסכון בסדר גודל של אלפי שקלים במצטבר עבור כל אחד מבני המשפחה.

תהליך הוצאת הדרכון מול עורך הדין

תהליך הגשת הבקשה לדרכון פורטוגלי או אזרחות פורטוגלית נחשב לקל ופשוט.

יחד עם זאת, הוא עשוי לקחת זמן בדומה לכל פרוצדורה מורכבת שמתנהלת בין מדינות. השלב הראשון נמצא בעיקר באחריותכם – זהו הזמן להתחיל לאסוף מסמכים ותיעוד לגבי החיים של משפחתכם בספרד בעבר ולצרף כל הוכחה לכך:

תעודת לידה, מסמכי עבודה או שהות בכפרים והערים הספרדיות, אפילו מזכרות אותנטיות שניתן להוכיח כי יוצרו בספרד במאות ה-14-15 (תקופת גירוש ספרד ולפניה).

על פי החוק הפורטוגלי, ישנה רשימה של 5,200 שמות משפחה יהודיים זכאיים ורצוי למצוא את שם משפחתכם בתוכה. ניתן למצוא את הרשימה המלאה בקלות באינטרנט, אם כי ניתן לבדוק את זכאותכם הבסיסית לדרכון בצירוף שם המשפחה והסיפור המשפחתי גם באופן ישיר אצל עורך הדין

ולקזז את "דמי הרצינות" שישולמו לו על כך במידה ונמצאתם זכאים.

לאחר שכל המסמכים המתאימים בידכם, תוכלו למסור אותם לעורך הדין להמשך טיפול.

בשלב זה יידרש תרגום ואישור נוטריוני למסמכים אלה, כולל חותמת אפוסטיל מטעם הרשויות בישראל. אם עורך הדין שלכם הוא נוטריון בהסמכתו (ניתן למצוא את רשימת הנוטריונים המלאה באתר משרד המשפטים), הוא יוכל לספק אישור לתרגום מטעמו.

כמו כן, אם הוא דובר השפה הפורטוגזית, הוא מוסמך לתרגם את כל המסמכים הללו בכוחות עצמו, מה שיקצר תהליכים.

במידה ולא, עליו לפנות למתרגם מקצועי. לאחר האישור הוא יפנה לבית המשפט, משרד הפנים ומשרד החוץ על מנת להעניק למסמכים אלה את תוקפם החוקי, לצורך הגשתם בקונסרבטוריה הפורטוגזית.

חשוב לדעת! אחד מתנאי הסף לאישור הבקשה לדרכון פורטוגלי היא הוכחת קשר עם הקהילה היהודית בפורטוגל.

עורך דין מקצועי וטוב בעל קשרים עם הקהילה או מנהיגיה יוכל לחסוך לכם את הוכחת הקשרים לבד.

בכל מקרה מבחינת אזרחות אירופאית מחיר, תידרשו כחלק מהוכחת הקשר למגורשי ספרד להעביר תשלום לקהילה עצמה בסך 500 יורו (המסתכמים בעלות של כ-2,000 ש"ח) וכן לשלם עבור להגיש את הבקשה לממשלת פורטוגל. קרא גם >> איך לקבל אזרחות אירופאית

עלות לדוגמה: הוצאת דרכון פורטוגלי (הוצאת אזרחות אירופאית)

כדי לקבל מושג או לכל הפחות טווח מחירים שתידרשו לשלם להוצאת דרכון אירופאי, כאשר ניקח את התהליך הפורטוגזי כדוגמה.

פורטוגל מאפשרת ליהודים מגורשי ספרד בשנים האחרונות לקבל דרכון ואזרחות במדינה, מה שהופך אותה לכתובת מאוד אטרקטיבית לישראלים ממדינות שעד היום לא היה בידם ליהנות מדרכונים זרים:

טיפול מטעם עורך דין: כ-7000 ל- 10,000 ₪ תשלומי אגרה לרשויות: 250 יורו תשלום אגרה לקהילה היהודית: 500 יורו ביצוע תרגום מסמכים: 300-400 ₪ אצל מתרגם מקצועי או נוטריון במקרה הספציפי של פורטוגל, יסתכמו העלויות בין 7000 ש"ח לבין 13,000 ₪ אך יוכלו להיות גבוהות יותר או נמוכות יותר, אם יש צורך לקבל מענה מהיר יותר בתקופות של עיכובים והמתנות או כדי להזמין מסמכים נוספים לפי הדרישה של הרשויות בפורטוגל.

אם מספר בני משפחה ניגשים יחד לתהליך, העלות תופחת בכ-1000-2000 ₪ עבור כל בן משפחה.

ואם קיבלתם תעודת לידה ואתם זקוקים לדרכון הפורטוגלי במהירות כדאי שתקראו על >> ליווי לאחר קבלת תעודת הלידה הפורטוגלית.

לכל אזרחות אירופאית מחיר שונה, אך בהישג ידכם

התהליך להתאזרחות באירופה עשוי להיות ממושך, מורכב ויקר. יחד עם זאת, כאשר נעזרים בגוף מקצועי כבר מהשלבים המוקדמים, ניתן להגיע לקבלת הדרכון באופן חלק ונוח, ללא זמני המתנה ארוכים מעבר לגבול הסביר (דרכון אירופאי לוקח בדרך כלל שנה עד שנתיים, תלוי במדינה ובמורכבות הדרישות שלה). חברה מקצועית או עו"ד אזרחות באירופה יוכלו לטפל בסוגיות ונהלים שלאזרחים יש עבורם גישה מוגבלת. אנשי המקצוע מכירים היטב את המדינה שבה מבקשים את הוצאת הדרכון ומודעים לחוקיה.

עורך דין לדרכון פורטוגלי מקצועי הפועל בתחום, הינו בקיא מאוד בתחומי המיסוי והחוקים המדיניים והבינלאומיים כך שיוכל לעזור לכם להתכונן למעבר ולבצע תחשיבי מס ותכנונים שונים הקשורים לאזרחות או למגע עם אותה המדינה והגופים הפועלים בה (למשל בנק, שוק הדיור, פתיחת עסקים או לימודים במוסדות להשכלה גבוה באירופה).

חשוב להסתמך על אנשי מקצוע בעלי ניסיון והמלצות, כדי שהטיפול בכם יהיה אחראי ומקצועי לאורך כל השלבים וגם המענה מטעמם יהיה אדיב ומסביר פנים, ברור והוגן. אמנם כאשר ניגשים לתהליך לבד כפי שראיתם כאן, ניתן לחסוך עלויות. אך יחד עם זאת, הדברים עשויים להתעכב ולעתים קרובות אין מנוס משימוש בעזרתם של בעלי המקצוע המתאימים.

על כן כשמדובר במחירים, ייתכן והאופציה המשתלמת יותר היא לטפל במתן האזרחות אצל חברה או משרד עורכי דין ובכך להרוויח ביטחון מלא בתהליך גם שקט נפשי בכל מה שקשור לדרישות והתנאים לביצוע מטעם אותה מדינה.

משרד עורכי דין ישראל מזרחי עוסק בטיפול והוצאת האזרחות הפורטוגלית המגיע לצאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל ולמשרדנו הצלחות רבות בתחום, בכל שאלה אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לייעץ לכם ולבדוק את זכאותכם.

קרא גם על >> איך להשיג דרכון אירופאי.

צוות משרדנו מונה מספר עורכי דין המתמחים בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי כאשר חלוקת העבודה נעשית באופן ברור לצורך ייעול ההליך וקידומו באופן המקצועי והמהיר שניתן. צוות משרדנו זמין ועונה לכל שאלה ובקשת הבהרה כמעט 24 שעות ביממה וערוך לתת לכם את השירות הטוב ביותר שקיים בתחום. היכנס לאתר האינטרנט שלנו והתרשמו בעצמכם.

עורך דין מזרחי ושות'
דרכונים פורטוגלים
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות מלאו פרטים!
לוגו של המשרד 3
שתפו את הכתבה
דילוג לתוכן