לוגו של המשרד 3

תוכן עניינים

הוצאת אזרחות פורטוגלית לבן או לבת הזוג / דרכון פורטוגלי לבן זוג

מדריך הוצאת אזרחות פורטוגלית לבן או לבת הזוג  / דרכון פורטוגלי לבן זוג מאת עו”ד ישראל מזרחי.

מאז התיקון לחוק האזרחות בפורטוגל המאפשר ליהודים צאצאי מגורשי ספרד לקבל אזרחות פורטוגלית נפתח חלון הזדמנויות ייחודי של קבלת אזרחות פורטוגלית ו- דרכון אירופאי הנחשק ובעל יתרונות רבים להמון ישראלים, המבקשים להיות תושבים באיחוד האירופי.

עיקרו של חוק זה למעשה הוא תיקון העוול ההיסטורי שנעשה ליהודים בספרד ופורטוגל בשנת 1492 כאשר גורשו מביתם והשאירו את רכושם וכספם מאחור.

דרכון פורטוגלי לבן בת זוג - עו"ד ישראל מזרחי

היות ובשביל לעמוד בחוק זה, צריך להוכיח זיקה ממשית ושייכות לגירוש ספרד, לעיתים בן או בת הזוג של המבקש אינו עומד בתנאי זה ולכן נשאלת השאלה מה מצבו המשפטי של בן הזוג והאם הוא זכאי לקבל את האזרחות מכוח הייתו נשוי לאדם שהוא אזרח פורטוגלי.

במאמר זה נמחיש ונסביר כיצד הליך הוצאת אזרחות פורטוגלית לבן או לבת הזוג / דרכון פורטוגלי לבן זוג עובד ובאיזה אופן ניתן לבצעו.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות, השאירו פרטים:

 

השינוי בחוק האזרחות הפורטוגלי והשלכותיו על אזרחות לבן/בת זוג

בתקופה האחרונה, הודיעה ממשלת פורטוגל כי השינוי לחוק יכנס לתקופו החל מחודש אפריל 2022 וכי על מגיש הבקשה לאזרחות פורטוגלית להוכיח זיקה ישירה וממשית לפורטוגל בין עם בקנית נכס ובין עם מגורים בפורטוגל.

בעקבות ההחמרה הממשית בחוק הפורטוגלי המאפשר לצאצאי גירושי יהודי ספרד לקבל אזרחות פורטוגלית, הערכות הן כי בפועל הלכה למעשה חלון ההזדמנויות ההיסטורי הגיע לקיצו וכת המבקשים החדשים יתקלו בקשיים של ממש כאשר ירצו לקבל את האזרחות הנחשקת.

יחד עם זאת, חשוב לציין ולהדגיש כי לעת עתה הליך אזרחות פורטוגלת לבן או בת הזוג נשאר כפי שהיה וכי לשינוי בחוק אין השפעה או קשר לאפשרות זו. בני זוג או בנות זוג הנשואים לאדם המחזיק באזרחות פורטוגלית רשאים להגיש בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית מכוח היותם נשואים לבן זוג פורטוגלי.

יש לזכור כי מדובר בהליך פרוצדורלי ארוך הדורש לא מעט טפסים והבנת הנעשה. מומלץ לבצע הליך זה באמצעות עורך דין המתמחה בתחום ההגירה ובפרט הוצאת דרכון פורטוגלי.

הוצאת אזרחות פורטוגלית לבן או לבת הזוג – המצב האידיאלי:

כמובן כשמדובר בבני זוג אשר שניהם זכאים לקבל את האזרחות הפורטוגלית מתוקף היותם צאצאים ליהודים מגורשי ספרד ופורטוגל רצוי ועדיף להתחיל את הוצאת אזרחות פורטוגלית לבן או לבת הזוג והשגת האישור מהקהילה היהודית בפורטוגל יחד ובבוא היום לקבל את האזרחות ו- הדרכון הפורטוגלי יחדיו.

במצב שכזה, שני בני הזוג צולחים את התהליך יחדיו ולא צריך למלא אחר תנאי נוסף לצורך השגת האזרחות לבן הזוג השני.

יש לציין ולהדגיש כי כאשר שני בני הזוג מוצאים את האזרחות יחדיו יהיה קל יתר בעתיד לילדיהם (שנולדו טרם קבלת האזרחות) להתאזרח בעצמם שכן זיקתם לפורטוגל מתחזקת באופן ממשי כאשר שני ההורים מחזיקים באזרחות פורטוגלית.

לגבי ילד שנולד לאחר שאחד מהוריו קיבל את האזרחות הפורטוגלית הרי שבאופן אוטומטי יהיה זכאי להתאזרח ולקבל את ה- דרכון פורטוגלי.

יש לציין כי בעקבות פרסום התקנות הפורטוגליות החדשות הרלוונטיות לשינוי באפשרות לקבל אזרחות פורטוגלית יש לוודא ולבדוק היטב מה נדרש מהמבקש בטרם תוגש הבקשה לממשלת פורטוגל. הדבר כמובן מתייחס אך ורק למצב בו מבוקש להתחיל את הליך האזרחות מתוקף חוק צאצאי מגורשי ספרד.

להרחבה בנושא ילדים קרא גם >> אזרחות פורטוגלית לילדים

בן או בת הזוג שאינם זכאים לקבל את אזרחות פורטוגלית מכוח חוק מגורשי ספרד

במידה ובן או בת הזוג אינם זכאים להגיש בעצמם את הבקשה לאזרחות פורטוגלית מתוקף היותם צאצאים לגירוש יהודי ספרד, הרי שאותו בן זוג יוכל להגיש בקשה להתאזרחות רק לאחר שבן זוגו הזכאי קיבל את האזרחות הפורטוגלית.

כמובן שאת עניין הנישואין יצטרך המבקש להוכיח באמצעות רישום במוסד הרלוונטי במדינתו (לצורך העניין מדינת ישראל) וכן באמצעות מסמכים נוספים אשר נפרט בהמשך.

תנאי סף להגשת בקשה לאזרחות פורטוגלית עבור בן זוג הוא משך זמן הנישואין שלהם. על בני הזוג להיות נשואים לפחות 3 שנים בטרם יוכלו להגיש בקשה עבור בן הזוג שאינו אזרח. מעבר לתנאי משך זמן הנישואין, הרי שעל בן הזוג יהיה להוכיח זיקה ממשית לפורטוגל על מנת שבקשתו תתקבל. יש לציין כי אין די בכך שבן הזוג השני מחזיק באזרחות פורטוגלית וכי על בן הזוג הנוסף להוכיח זיקה לפורטוגל.

לכן, לצורך הוצאת אזרחות פורטוגלית לבן או לבת הזוג יש להוכיח זיקה לפורטוגל כאשר זיקה זו יכולה להיבחן באמצעות מספר דוגמאות אשר יפורטו להלן:

ידיעת השפה הפורטוגזית –

במידה ובן הזוג ילמד וידבר את השפה הפורטוגזית יהיה קל יותר להוכיח שייכות וזיקה לפורטוגל.

דיבור השפה הינה דוגמה מובהקת לשייכות למדינה שכן שפה הינה הדבר הבסיסי ביותר כאשר אדם מביע הזדהות ושייכות למקום.

רכישת נכס בפורטוגל –

במידה ולבן או בת הזוג קיים נכס בפורטוגל או השקעה כספית אחרת הרי שהתנאי של זיקה למדינה מתקיים.

אדם שרוכש נכס במדינה מסוימת מביע למעשה רצון להשתקע או להשקיע את כספו במדינה האהובה עליו.

חברות בארגון צדקה או כדורגל פורטוגלי –

כאשר בן או בת הזוג חברים בארגון כזה או אחר השייך לפורטוגל למעשה הוא מביע שייכות והתעניינות בהיסטוריה של פורטוגל ואף שותף פעיל באופן כלשהו בנעשה בה.

מוזמנים לקרוא – ספורט בפורטוגל.

אזרחות לקרובי משפחה נוספים –

כאשר לבן או בת הזוג קרובי משפחה נוספים האוחזים באזרחות פורטוגלית יהיה קל יותר להוכיח שייכות וזיקה לפורטוגל שכן ניתן להצביע על בני משפחה נוספים האוחזים באזרחות פורטוגלית. בהקשר זה ראוי לציין כי לעיתים בן או בת הזוג אינם זכאים לקבל את האזרחות אך ילדיהם המשותף כן זכאי להוציא דרכון פורטוגלי.

במקרים כאלה רצוי שגם הילד במקביל לבן הזוג יתאזרח ובכך בשלב מאוחר יותר יהיה קל יותר להוכיח שייכות וזיקה ממשית לפורטוגל.

בהקשר להוכחת זיקה לפורטוגל ניתן לומר כי משרדנו ממליץ כמעט באופן גורף לבני זוג המעוניינים להוציא אזרחות פורטוגלית לבן הזוג הלא זכאי תחילה לפעול לקבלת אזרחות פורטוגלית לילדיהם ולאחר מכן לבן הזוג הלא זכאי. כאשר ילדיהם המשותפים של בני הזוג יקבלו אזרחות פורטוגלית, יוכל בן הזוג או בת הזוג הנוספים להוכיח בקלות זיקה לפורטוגל באמצעות ילדיהם האוחזים באזרחות פורטוגלית.

פועלים לבד מוזמנים לקרוא על >> הוצאת דרכון פורטוגלי לבד – המדריך המלא.

המסמכים הנדרשים לצורך קבלת אזרחות פורטוגלית לבן או בת הזוג

על מנת שניתן יהיה להבין באופן ברור יותר אלו מסמכים נדרש להמציא כאשר מעוניינים להגיש בקשת אזרחות לבן או בת הזוג הרלוונטיים ערכנו עבורכם טבלה מסכמת אשר תמצה ותמחיש באופן ברור אילו מסמכים נדרש להכין לצורך הטיפול בבקשה.

שם המסמך

היכן ניתן להשיגו

מה נדרש לבצע בו

תעודת נישואין של בני הזוג

תעודת נישואין יש להשיג באמצעות הגורם דרכו נישאו בני הזוג. לרוב מדובר יהיה במשרד הדתות

יש לזכור כי לתעודת נישואין תוקף של 6 חודשים לכן יש להנפיק תעודה חדשה אשר עליה להיות מתורגמת לשפה הפורטוגזית וכן להיות חתומה על ידי משרד החוץ בחותמת אפוסטיל

תעודת לידה של בן הזוג המתאזרח

ככל ובן הזוג יליד ישראל ניתן להשיג תעודה זו במשרד הפנים

תרגום התעודה לשפה הפורטוגזית וכן אימות אפוסטיל במשרד החוץ

רישום נישואי בני הזוג במרשם הפורטוגלי

ניתן לבצע את רישום הנישואין בפורטוגל עצמה או לחילופין בשגרירות פורטוגל בישראל

נדרש להביא למעמד הרישום את המסמכים הנדרשים מתורגמים לפורטוגזית וכן את טופס ההרשמה המצוי באתר האינטרנט

תעודת יושר של בן הזוג המתאזרח

ניתן להיכנס דרך אתר הזדהות ממשלתי ולהזמין את התעודה ישירות לשגרירות פורטוגל בת"א. לאחר מכן יש לאסוף את התעודה ולבצע לה אימות אפוסטיל במשרד החוץ בירושלים

אימות אפוסטיל במשרד החוץ בירושלים

תעודת הלידה הפורטוגלית של בן הזוג האזרח וכן תעודת זהות פורטוגלית שלו

כאשר בן הזוג האזרח יקבל את אזרחותו תמסר לו תעודת הלידה הפורטוגלית שלו

באמצעות מסמך זה ניתן להוכיח את אזרחותו של בן הזוג

 

יש לזכור כי כל האימותים והתרגומים אשר נעשים לתעודות אשר ימסרו לצורך רישום בני הזוג כנשואין או להגשת הבקשה לאזרחות צריכים לעשות באמצעות נוטריון המדבר את השפה הפורטגזית.

מסמכים אשר לא יעברו אימות כנדרש עלולים להידחות ולהביא לקיצה של הבקשה.

יתרונות שימוש בשירות של עו”ד להוצאת דרכון פורטוגלי לבן זוג

כפי שראינו במאמר זה, הוצאת אזרחות פורטוגלית לבן או לבת הזוג שאיננו זכאי מורכב וטומן בחובו לא מעט פעולות חיוניות הנדרשות לביצוע. יש לזכור כי הוצאת דרכון פורטוגלי לבן או לבת הזוג / דרכון פורטוגלי לבן זוג איננה ניתנת באופן אוטומטי   כאשר אחד מהם מקבל את האזרחות הנחשקת.

יש להוסיף לכך כי נדרשות פעולות משפטיות מורכבות בהליך אליהן לא נכנסו במאמר זה כגון אימות נוטריוני, תרגומים וכו'.

מסיבות אלו, רצוי לשכור את שירותיו של עורך דין העוסק בתחום וזאת על מנת שיפעל להוצאת אזרחות לבן או בת הזוג בצורה מקצועית  , מהירה ויעילה.

משרדנו עוסק בתחום ההגירה שנים רבות וידינו ניסיון עשיר בתחום בכלל ובאזרחות פורטוגלית בפרט.

משרדנו עזר וסייע לאלפי בני זוג אשר לא חסו תחת חוק מגורשי ספרד לקבל אזרחות אירופאית  בכך שהוציא עבורם אזרחות וזאת ע”י הוכחת זיקה לפורטוגל בין אם מדובר על פורטוגל ובין אם מדובר על דרכון ספרדי.

סיכום נושא דרכון פורטוגלי לבן זוג:

המצב האידיאלי הוא כי שני בני הזוג יפעלו יחדיו לקבלת האזרחות אם וכאשר שניהם עומדים בדרישת החוק וזכאים להגיש את הבקשה לקהילה היהודית בפורטוגל.

במידה ואחד מבני הזוג אינו עומד בדרישות החוק הפורטוגלי אזי יוכל הוא לפעול לקבלת האזרחות לאחר שבן זוגו קיבלת אותה בתנאים המפורטים לעייל. 

יש לשים לב כי במקביל לקבלת ה- אזרחות פורטוגלית לבן זוג על בן הזוג שאינו זכאי להוכיח זיקה לפורטוגל.

את הוכחת הזיקה ניתן לעשות על ידי מספר פעולות ורצוי להתחיל זאת בשלב מוקדם ככל שניתן. משרדנו ממליץ בחום לבני זוג אשר אחד מחזיק באזרחות פורטוגלית והשני לא כי תחילה יפעלו להוצאת אזרחות פורטוגלית עבור ילדיהם הקטינים ורק לאחר שאלו יקבלו אותה יתחילו לפעול עבור הוצאת אזרחות לעצמם.

אין זיקה חזקה מזו לפורטוגל שעה שבן זוג מחזיק באזרחות פורטוגלית וכן ילדיהם המשותפים.

הוצאת אזרחות פורטוגלית לבן או לבת הזוג לא תעשה מכוח החוק לתיקון העוול לגירוש יהודי ספרד

אלא מכוח התאזרחות בהתבסס על האזרחות שבן הזוג קיבל.

יש לזכור כי כיום בעקבות השינוים המשמעותים שערכה ממשלת פורטוגל בחוק האזרחות שלה יש לבדוק היטב מה נדרש מבן הזוג הזכאי להציג לקהילה היהודית בפורטוגל וכן לממשלה עצמה. בהעדר בן זוג אשר זכאי לאזרחות פורטוגלית מכוח גירוש יהודי ספרד לא יוכל אף בן הזוג הנוסף לקבלה.

כפי שראינו במאמר הוצאת אזרחות פורטוגלית לבן או לבת הזוג / דרכון פורטוגלי לבן זוג, העת האחרונה מביאה עמה הזדמנויות אדירות לצמיחה כלכלית, שינוי למשפחה וקבלת כל היתרונות של אזרחות במדינה החברה באיחוד האירופי.

ככל ומדובר במצב בו בן הזוג / בת הזוג איננה זכאי/ת לקבל אזרחות מכוח החוק הפורטוגלי, הנכם מוזמנים לפנות למשרדנו ל- בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי  מכוח הוכחת הזיקה לפורטוגל וזאת באופן מקצועי וללא התחייבות!

ניתן לפנות למשרדנו בכל אמצעי ההתקשרות המופיעים באתר.

מוזמנים לקרוא גם – דרכון פורטוגלי שמות משפחה – איך משתמשים בזה?.

קרא גם על>> דרכון פורטוגלי ליוצאי איראן קרא גם על נישואין אזרחיים בפורטוגל וגם >> אזרחות אירופאית מחיר: כמה זה יעלה לנו ?

אזהרה: מאמר הוצאת אזרחות פורטוגלית לבן או לבת הזוג הנו מאמר אינפורמטיבי בלבד ואיננו נועד לשמש כייעוץ משפטי. לפני כל פעולה משפטית יש להתייעץ עם עורכי דין העוסקים בתחום ואין הכותב או האתר אחראים לכל נזק אשר ייגרם לעושה שימוש במאמר זה.

צוות משרדנו מונה מספר עורכי דין המתמחים בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי כאשר חלוקת העבודה נעשית באופן ברור לצורך ייעול ההליך וקידומו באופן המקצועי והמהיר שניתן. צוות משרדנו זמין ועונה לכל שאלה ובקשת הבהרה כמעט 24 שעות ביממה וערוך לתת לכם את השירות הטוב ביותר שקיים בתחום. היכנס לאתר האינטרנט שלנו והתרשמו בעצמכם.

עורך דין מזרחי ושות'
דרכונים פורטוגלים
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות מלאו פרטים!
לוגו של המשרד 3
שתפו את הכתבה
דילוג לתוכן