לוגו של המשרד 3

תוכן עניינים

דרכון פורטוגלי ליוצאי עיראק: כל המידע!

דרכון פורטוגלי ליוצאי עיראק ו- דרכון אירופאי ליוצאי עיראק, דרכון פורטוגלי ליוצאי עירק הוא בגדר חלום שהתגשם!

זהו לא סוד כי עד לימים אלו מרבית החברות המטפלות באזרחות פורטוגלית נמנעות מלטפל ביהודים יוצאי עירק בשל סיכוים נמוכים לטענתם לקבל את האזרחות הנחשקת.

דווקא בשל מצב זה והרצון להגשים חלום גם ליהודים ממוצאי עירק, משרדנו פיתח שיטה מיוחדת לטפל ביהודים ממוצא זה ודאג להשיג להם את אישור הקהילה היהודית בפורטוגל הפותח עבורם את דלת הכניסה לאיחוד האירופאי.

 

 

משרדנו מתגאה בהצלחה כמעט מוחלטת בהוצאת אזרחות פורטוגלית ליהודים ממוצא עיראקי והשגת דרכון פורטוגלי עבורם "כנגד כל הסיכויים" למרות שנדחו פעם אחר פעם על ידי חברות שונות העוסקות בתחום.

כן, כן, זהו לא חלום אלא מציאות מוכחת ומוצלחת. אם הנך ממוצא עירק וקורא מאמר זה דע לך כי ככל הנראה גם אתה זכאי לקבל אזרחות פורטוגלית מכוח היותך צאצא למגורשי ספרד ופורטוגל. 

הנחת המוצא הרווחת כי יהודים ממוצא עירק אינם זכאים לאזרחות פורטוגלית ואינם צאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל אינה נכונה בהחלט ובוודאי שאינה תואמת לתוצאות שמשרדנו הצליח להשיג! רבים לא יודעים אבל חלק ניכר מיהודי עירק הינם צאצאים למגורשי ספרד ומסיבה זו זכאים לקבל דרכון ואזרחות פורטוגלית.

חשוב שלא לאחז בסטיגמות ישנות וסיסמאות שגורות כגון יהודי עירק אינם צאצאים למגורשי ספרד אלא באמת לשנס מותנים ולהתחיל את הליך בדיקת הזכאות לאזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי כבר עתה. 

 

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות, השאירו פרטים:

 

הקשר בין יהדות עיראק ליהדות פורטוגל

בעקבות שינוי החקיקה הפורטוגלי לגבי יהודים ששהו במדינה בימי האינקוויזיציה,

יכולים כעת יהודים ממוצאים שונים ומגוונים להוציא דרכון פורטוגלי בשל זכאותם על פי תנאים שקובעת מדינת פורטוגל.

המדינה מכירה במגורשי ספרד ופורטוגל החל משנת 2015 ומציעה לבעלי זכאות (העומדים בתנאים מסוימים כפי שמיד נפרט) אפשרות לקבלת דרכון פורטוגלי ואזרחות וליהנות מהשתייכות לאיחוד האירופי על כל המשתמע מכך – לימודים מסובסדים באוניברסיטאות,

 

דרכון פורטוגלי ליהודי עיראק - עו"ד ישראל מזרחי ושות'

 

אופציה לעבוד ולהשתכר בשכר הוגן, לנהל מפעלי יזמות, להתגורר בכל נקודה באירופה וליהנות מאיכות חיים גבוהה, חינוך איכותי ורמת ביטחון מוצלחת.

לאחר הגירוש מספרד ופורטוגל, נאלצו היהודים להתיישב במדינות אחרות ולשם כך פנו למספר גדול של מדינות באירופה, באגן הים התיכון, ארצות צפון אפריקה ודרום אמריקה. 

כתוצאה מכך, מי שנחשב זכאי על פי החוק הוא יהודים מעל גיל 18 שמוצאם הינו מאחת המדינות הבאות: מצרים, דרכון פורטוגלי ליוצאי לוב, אלג'יר, תוניס, דרכון פורטוגלי ליוצאי סוריה, דרכון פורטוגלי ליוצאי יוון, איטליה, דרכון פורטוגלי ליוצאי בולגריה ,הולנד, ברזיל וארגנטינה. בנוסף להוכחת המוצא, יצטרכו מבקשי הדרכון הפורטוגלי לעמוד בקריטריון הקובע את השתייכותם ל- גירוש ספרד ופורטוגל לפי שם המשפחה.

הממשל הפורטוגזי יצר מאגר עצום של אלפי שמות משפחה ואם שמכם נמצא ברשימה – יש סיכוי גבוה מאוד שאתם זכאים לדרכון המיוחל! וכן גם דרכון פורטוגלי ליוצאי עיראק נושא מאמר זה.

האם יוצאי עיראק באמת זכאים לדרכון פורטוגלי?

התשובה לכך היא בהחלט כן!

יהודי עיראק למרות הכל, לא בהכרח נחשבים לספרדים ולהבדיל מיתר המדינות שבהן מוכח כי כל היהודים הינם יוצאי גירוש יהודי ספרד באופן וודאי.

יהדות עיראק העתיקה התיישבה בחבל שבמערב אירופה כתוצאה מגלות בבל ובנוסף להתיישבות בספרד ופורטוגל, התמקמו עיראקים רבים גם במדינות הסמוכות כמו תוניס ומרוקו. בנוסף, מאחר שעיראק מרוחקת מספרד ומפורטוגל וסביר להניח שיהודים רבים כלל לא הגיעו אליה כתוצאה מהגירוש, הזכאות שלהם מוטלת בספק ותיבחן באופן הרבה יותר מעמיק. זוהי הסיבה לכך שגם יוצאי פרס, בוכרה או תימן למשל אינם זכאים לדרכון זה, אבל יחד עם זאת, למשרדנו הצלח דרכון פורטוגלי ליוצאי תימן.

ועדיין – אין כל סיבה להתייאש עוד לפני שבדקתם. גם אם אתם לא בטוחים שמשפחתכם היא ממגורשי ספרד, אין כל סיבה שלא לבדוק את הדברים. הקהילה היהודית בפורטוגל מכירה בחלק גדול מיוצאי עיראק ומגדירה אותם כבעלי מוצא ספרדי לכל דבר ועניין.

ישנם שמות משפחה רבים שמאפיינים משפחות שמקורן בספרד וייתכן שעם השנים נדדו בין מדינות לפני שהתיישבו סופית בעיראק.

קיימים היום חברות שמתמחות ב- הוצאת דרכון פורטוגלי שישמחו לבדוק את זכאותכם ובמידה ותימצאו בעלי זכאות – היא תוכל לבצע עבורכם את כל התהליך, אך לרוב אנו שומעים מלקוחות כי אותם חברות נמנעו מלטפל בהם.

נציין גם כי אלפי ישראלים כבר קיבלו אליהם את הדרכון הפורטוגלי, חלק מהם הינם יוצאי עיראק (תחת שמות משפחה לדוגמה כמו מזרחי, מנחם, סופר, חכם, מטלון, עובדיה ועוד). ומשרדנו גאה בכך שהוציא ללא מעט דרכון פורטוגלי ליוצאי עיראק ועוד רבים מהם אשר מקבחים מהקהילה היהודית אישור עקרוני המכיר בהם כצאצאי גירוש פורטוגל.

דרכון פורטוגלי ליוצאי עיראק : כך תבדקו את זכאותכם הוודאית

על מנת לבדוק את הזכאות בשלב הראשון, תידרשו למלא אצל עורך הדין הטפל שאלון קצר הכולל את שם משפחתכם, של הוריכם, סבכם וסבתכם. זה הזמן למסור לעורך הדין מידע קיים אם יש לכם, לגבי השושלת המשפחתית ומקורה.

עורך הדין ידע לומר האם מבחינה עקרונית כדאי להתחיל בבירור הזכאות לדרכון פורטוגלי או לא. בשלב השני ולאחר הבדיקה הבסיסית, תבצע החברה איתור מסמכים רלוונטיים בנוגע למשפחתכם ממשרד הפנים.

בשלב זה תתבקשו לשלם את הפעימה הראשונה/ דמי הבדיקה/ דמי הרצינות. אם לא תימצאו זכאים לאחר משיכת המסמכים ממשרד הפנים, כספכם יוחזר לכם במלואו.

לתהליך הוצאת דרכון אירופי פורטוגלי ניתן גם לגשת לבד לחלוטין משום שמדובר בפרוצדורה יחסית מקלה ופשוטה (למי שמאוד אוהב ביורוקרטיה כמובן).

אלא שבאופן מיוחד, דווקא ליוצאי עיראק לא מומלץ לבצע את ההליך כלל אלה להסתייע כבר מהרגע הראשון בחברה מקצועית או עו"ד המתמחה בהתאזרחות פורטוגלית.

הסיבה לכך היא בשל מורכבות ההוכחה הנדרשת ליוצאי עיראק כדי להוכיח את הקשר שלהם לספרד ופורטוגל.

לא מדובר במקרים "קלאסיים" כמו יוצאי מרוקו בעלי רקע ספרדי מובהק, יוונים או בולגרים למשל, אלא במקרים שמצריכים בקיאות ברמה הרבה יותר גבוה וכמובן לא מעט ניסיון בבקשות אלה.

ומה עושים כשלא זכאים?

אז נמצאתם זכאים ל- דרכון בשל העובדה שמשפחתכם הינה יוצאת עיראק. מעולה!

מה הלאה? השלבים הבאים נועדו לבניית התיק לצורך הגשתו לרשויות והם כוללים מסמכים נוספים כמו אישור היעדר עבר פלילי מהמשטרה וכמובן את אישור הקהילה היהודית בפורטוגל שנחשב לשלב מרכזי ביותר בתהליך. כמו כן, חברות וותיקות שעוסקות בנושא אזרחות אירופאית, מכירות במצב אפשרי שבו מתברר כי יהודי עיראק במקרים מסוימים אינם זכאים לדרכון במדינת פורטוגל אך מתגלה שהם נמצאים זכאים לחלוטין על פי תנאים אחרים בספרד ויכולים כעת לפעול על מנת לקבל אזרחות ספרדית.

לכן גם אם הסיכויים פחות לטובתכם, אל תאמרו נואש והגדילו לעשות על מנת לבדוק אזרחות גם במדינה השנייה בנוסף.

אם נמצאתם זכאים לדרכון ספרדי* ולא לדרכון פורטוגלי – כדאי לדעת שהתהליך אמנם לא כולל את אישור הקהילה היהודית החשוב אך הוא מכיל לא מעט תנאים ודרישות מחמירים בהרבה, כולל הצורך להפגין שליטה בשפה הספרדית ולבצע מבחן ידיעת הארץ.

בנוסף, ההמתנה לדרכון הספרדי עשויה להתארך יותר וכן בשל הבירוקרטיה המורכבת יותר היא גם יותר יקרה.

אבל למרות זאת, הדבר שווה בהחלט את ההשקעה שלכם.

* עדכון – יש לציין כי האופציה להוציא >> דרכון ספרדי לגירוש יהודי ספרד איננה קיימת יותר כיום ומכאן העלייה בביקוש לדרכון הפורטוגלי.

זה הזמן לבדוק את זכאותכם ל- דרכון פורטוגלי ליוצאי עיראק ולהתחיל לפעול

אם משפחתך הינה יוצאת עיראק והגיעה למדינה בעקבות גירוש יהודי ספרד, או אם שם משפחתך (או שם המשפחה של סביך וסבתך יוצאי עיראק) מופיע במאגר הפורטוגלי, מומלץ לפנות בהקדם לחברה מקצועית ומוכרת המטפלת בהוצאת הדרכון.

בעזרת מחקר גנאלוגי שתבצע החברה כדי לגלות את השושלת המשפחתית ומקורה, יהיה ניתן להבין האם הנך מ- מגורשי ספרד או מגורשי פורטוגל ובהתאם לכך לפנות להליך המתאים.

כך או כך, אזרחות אירופאית תוכל לאפשר לך ליהנות מהטבות וזכויות רבות, כמו גם האפשרות להעניק לילדים שיוולדו לאחר קבלת הדרכון אזרחות אוטומטית ולאפשר לבני הזוג לקבל אשרת עבודה ולימודים גם אם אינם נמצאו זכאים, לנהל נכסי נדל"ן ולהפעיל עסקים, לחשוב על יזמות חדשה, לקבל אשרת כניסה לארה"ב לבעלי דרכון אירופאי ליוצאי עיראק, דהיינו כניסה חופשית לארה"ב ללא ויזה  ואוסטרליה ללא צורך בוויזה, ליהנות מגישה חופשית ותנועה קלה בין כל מדינות האיחוד וליהנות מרמת חיים איכותית, נעימה ובטוחה. ברוכים הבאים לאירופה!

כמו כן למשרד עורך דין ישראל מזרחי ושות' הצלחות רבות ומוכחות בהשגת אזרחות פורטוגלית ליהודים ממוצא עיראקי.

לקבלת דרכון אירופאי ליוצאי עיראק אשר מגיע לכם מכוח היותכם צאצאים למגורשי ספרד ופורטוגל, אתם מוזמנים לעשות בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי קצרה אונליין או להשאיר את פרטיכם בטופס למעלה או לחייג למשרדנו.

אם יש לכם ספק בנוגע לקבלת אזרחות פורטוגלית! אז דעו לכם כי משרדנו הוציא עד היום ללא מעט יהודים דרכון אירופאי ליוצאי עיראק!

מוזמנים לקרוא גם על > איך לקבל אזרחות אירופאית: כל מה שצריך לדעת! וגם>  דרכון פורטוגלי ליוצאי הולנד.

וגם >> למי משתלם במיוחד להוציא דרכון פורטוגלי?. וגם >> שאלות ותשובות על דרכון פורטוגלי.

צוות משרדנו מונה מספר עורכי דין המתמחים בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי כאשר חלוקת העבודה נעשית באופן ברור לצורך ייעול ההליך וקידומו באופן המקצועי והמהיר שניתן. צוות משרדנו זמין ועונה לכל שאלה ובקשת הבהרה כמעט 24 שעות ביממה וערוך לתת לכם את השירות הטוב ביותר שקיים בתחום. היכנס לאתר האינטרנט שלנו והתרשמו בעצמכם.

עורך דין מזרחי ושות'
דרכונים פורטוגלים
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות מלאו פרטים!
לוגו של המשרד 3
שתפו את הכתבה
דילוג לתוכן