לוגו של המשרד 3

תוכן עניינים

תנאים לקבלת דרכון פורטוגלי

תנאים לקבלת דרכון פורטוגלי מהם?

בטח שמעתם לא מעט אנשים מדברים סביבכם על הדרך הקלה והנוחה לקבל כיום דרכון אירופאי.

לשם כך יצרנו את המדריך החשוב ביותר לישראלים, שמסביר ומפרט מהם התנאים לקבל דרכון פורטוגלי שרבים מאוד מהיושבים בציון זכאים לו ואולי גם אתם.

אזרחות פורטוגלית היא הזדמנות פז מדהימה ליהנות מאזרחות כפולה בישראל ובאירופה ולממש הגעה וזכויות לאחת המדינות היפות, הבטוחות והנעימות ביותר. בטח תשמחו לדעת שלצד ריבוי הזכאויות לישראלים בעקבות התיקון לחוק לטובת מגורשי ספרד ופורטוגל, הליך קבלת הדרכון הפורטוגלי הינו הרבה פחות מורכב ומסובך מזה שצריך לעבור במדינות אירופאיות אחרות. אז מי זכאי ובאילו תנאים? הכל כאן לפניכם:

 

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות, השאירו פרטים:
או חייגו: 052-559-5831

 

התיקון לחוק הפורטוגלי

לפי התיקון לחוק האזרחויות משנת 2015 בפורטוגל, כל יהודי שיוכיח את מוצאו הספרדי

ואת הקשר העתיק שלו כצאצא למגורשי ספרד ופורטוגל יזכה להכרה וכתוצאה מכך יהיה זכאי לקבל אזרחות אירופאית פורטוגלית מלאה במדינה.

אם אתה יהודי ספרדי (ולא רק יהודי ספרד) ממוצא מרוקאי, לוב, אלג'ירי, תוניסאי, יווני, דרכון פורטוגלי ליוצאי טורקיה, בולגרי, סורי, הולנדי, ארגנטינאי, ברזילאי (קרא עוד על דרכון פורטוגלי ליוצאי ברזיל), עיראקי – זכאותכם גבוהה מאוד ומומלץ להתחיל לבדוק זאת מול אחד מעורכי הדין  המטפל בנושא ההתאזרחות בפורטוגל.

השלבים שבדרך או תנאים לקבלת דרכון פורטוגלי הם:

כמו כל ביורוקרטיה, גם קבלת דרכון פורטוגלי מותנית בעמידה בקריטריונים מסוימים.

לשם כך עליכם לאמת את מוצאכם ואת השתייכות שם המשפחה שלכם לאחד השמות במאגר רשימת שמות המשפחה שיצרה פורטוגל וכן להוציא לכך תיעוד מסודר ממשרד הפנים.

זהו זמן טוב להתחיל להרים טלפונים לקרובי המשפחה, לקבל מידע בנוגע לשושלת המשפחתית ולאסוף ניירת, מסמכים, תיעוד והוכחות שיכולים לתמוך בבקשתכם.

ביורוקרטיה בפורטוגל - עו"ד ישראל מזרחי ושות'

ביורוקרטיה בפורטוגל – עו"ד ישראל מזרחי ושות'

על קצה המזלג, כולל התהליך שני שלבים מרכזיים:

  1. הגשת בקשה להכרה בכם כזכאים לדרכון פורטוגלי מטעם הקהילה היהודית בפורטוגל (מהקהילה היהודית בליסבון או פורטו). לשיב לב! כי עליכם להוכיח זיקה!
  2. הגשת בקשה לאזרחות פורטוגלית מול השלטונות בצירוף מסמכים נדרשים (מתורגמים לפורטוגזית) ובצירוף אישור הקהילה היהודית.

קרא עוד על – התהליך לקבלת אזרחות פורטוגלית וגם >> איך לקבל אזרחות אירופאית: כל מה שצריך לדעת!.

תנאים לקבלת דרכון פורטוגלי :

  1. יהודים שהינם צאצאים ליהודים ממוצא ספרדי או פורטוגלי ממגורשי ספרדמעל גיל 18ללא כל עבר פלילי (בישראל ובכלל ההוכחה תתבצע באמצעות תעודת יושר)יתרון משמעותי: אנשים שהינם דוברי ספניולית או לדינו, כולל חכיתיה (הניב המרוקאי-צפון אפריקאי).

מי מאשר סופית את הזכאות לדרכון פורטוגלי?

כעת קיימים לכם תיעוד והוכחות מסודרים, אך מי שיקבע את השתייכותכם הסופית למוצא הספרדי – פורטוגלי הוא הקהילה היהודית בליסבון ובפורטו.

המדינה קבעה כי רק קהילה זו היא הסמכות לקבוע ולהחליט מי זכאי להגיש בקשה לאזרחות והאם הזכאי עומד בכל הקריטריונים החוקיים, בהתאם למסמכים ששלח. לאחר שהקהילה מאשרת ומציידת אתכם באישור, ניתן לומר כי אתם במחצית הדרך.

לצורך הגשת הבקשה לקהילה היהודית בפורטוגל, יש לצרף תיעוד המוכיח את מוצאכם ושם משפחתכם.

תוכלו לעשות זאת לבד אך אין ספק שעדיף טיפול ע"י עורך דין מנוסה ומקצועי אשר יבצע זאת עבורכם במהירות ויעילות.

החברה תוכל לבחון את השתייכותם מבחינת השושלת לקהילת מגורשי ספרד והיא יודעת במדויק אילו מסמכים רצוי ונדרש להוסיף על מנת לתמוך בבקשה זו.

כמו כן, יש לצרף גם עץ משפחתי (ניתוח גנאלוגי) בתנאים ספציפיים כפי שקבעה הקהילה היהודית בפורטוגל ומכתב אישי בפורטוגזית. בנוסף יש להעביר תשלום של 500 אירו לקהילה.

עורך דין המטפל בבקשות אזרחות פורטוגלית יוכל לעזור לכם לעשות זאת כנדרש.

כיצד מקבלים אישור זכאות מהקהילה היהודית בפורטוגל?

הקהילה בוחנת את המסמכים, את הבקשה האישית, הדוח הגנאלוגי וקובעת עמידה ב- תנאים לקבלת דרכון פורטוגלי לכאן או לכאן.

אם נמצאתם מתאימים, הקהילה תשלח לכם אישור עקרוני לזכאות שבעקבותיו יש להעביר העתקים מהניירת ששלחתם גם לשלטונות.

לאחר מכן, היא תעניק לכם אישור רשמי. רק לאחר קבלת האישור הרשמי תידרשו לשלם את אגרת הקהילה בסך 250 יורו. תמורתם תקבלו את מסמך האישור שאיתו יש לפנות בבקשה לאזרחות לשלטונות פורטוגל.

פועלים לבד קראו >> הוצאת דרכון פורטוגלי לבד – המדריך המלא.

מי בוחן את הבקשה לדרכון פורטוגלי?

עד כה מחצית הדרך. כעת יש לעמוד גם בקריטריונים הביורוקרטים של ממשלת פורטוגל להוצאת דרכון פורטוגלי ובכדי לצלוח את – תהליך קבלת האזרחות.

זהו הזמן להוציא תעודת רישום פלילי מהמשטרה על מנת להוכיח שאינכם בעלי עבירות בעבר בישראל או במדינות אחרות, למלא את טופס הבקשה לדרכון בפורטוגזית ולהכין שורה של מסמכים נוספים שיתורגמו (במידה והדבר עדיין לא נעשה) לפורטוגזית, כולל תעודת הלידה, צילום כל דפי הדרכון כולל הכריכה, אימות כל המסמכים וקבלת חותמת נוטריונית.

רק לאחר שבידכם המסמכים לאחר תרגום, אישור על תרגום וחותמת נוטריון מורשה, ניתן לגשת למשרד החוץ.

כאן תצטרכו לאמת את הדרכון שלכם ולקבל חותמת אפוסטיל, המהווה אישור בינלאומי לכך שמסמכים אלה הינם פורמליים וכך תתייחס אליהם גם פורטוגל.

לאחר מכן יהיה עליכם להגיע לשגרירות פורטוגל הנמצאת בתל אביב ולתאם עמה פגישה מראש, לשם הגשת הניירת הרלוונטית וסקירתה.

שימו לב שבשלב זה ניתן לפעול לבד, אך יש יתרון בולט מאוד למי שכבר עשה זאת בעבר – כגון עורך דין לדרכון פורטוגלי מנוסה שיוכל לוודא שלא קיימים פרטים חסרים

ולמנוע בשל כך עיכובים מהותיים בקבלת הדרכון, דבר שלעתים עשוי להביא גם לדחייה מוחלטת של הבקשה.

קרא בהקשר של דחיית בקשה את המאמר>> הסיבות האפשריות לדחיית הבקשה לדרכון פורטוגלי

לאחר שגם השגרירות תסקור את המסמכים ותעניק להם אישור, יהיה ניתן להמשיך לשלב הסופי הכולל הגשה של התיק לשלטונות בפורטוגל.

הממשלה הפורטוגזית תעניק אזרחות במדינה לאנשים נורמטיביים ללא עבר פלילי ובעיקר למי שמשתף פעולה עם שאלותיה במידה וצצות.

לאחר האישור הממשלתי, יצטרך התיק לעבור לפקידים מתאימים לשם הוצאת תעודת הלידה הפורטוגלית שלכם – איתה תוכלו להנפיק תעודת זהות ודרכון פורטוגלי.

איפה מנפיקים את הדרכון?

כדי להנפיק דרכון, יש להגיע עם תעודת הלידה הפורטוגזית בשגרירות פורטוגל, או להגיע למשרד הפנים במדינה. יש לקבוע תור לצורך הפעולה, דבר שלוקח מספר חודשים עד לקבלת התור. הצעד הראשון הוא הנפקת תעודת הזהות שתתקבל תוך כשבועיים דרך הדואר.

לאחר מכן יש לגשת שוב לשגרירות על מנת להנפיק את הדרכון.

האופציה המהירה יותר היא להגיע למשרד הפנים היעיל של פורטוגל עצמה, אך קחו בחשבון שמדובר בהוצאה כספית גבוהה יותר.

כמה זמן לוקח התהליך לקבלת האזרחות הפורטוגלית?

אמנם פורטוגל מנסה לזרז תהליכים ומאפשרת לזכאים ליהנות מזמן המתנה לא גבוה במיוחד (לעומת חברותיה לאיחוד האירופי), אך התהליך כולו עומד על כשנתיים. סבלנות היא מילת המפתח.

מבחינת השלבים שבדרך, ניתן להעריך על סמך הניסיון את ההמתנה הממוצעת:

קבלת אישור עקרוני מהקהילה היהודית – המתנה של 3 חודשים מיום הבקשה

לקבלת אישור רשמי מהקהילה היהודית – המתנה של עד 3 חודשים מיום התשלום

לקבלת תעודת לידה – המתנה של כשנה וחצי מרגע הגשת הבקשה לממשלת פורטוגל ובהתאם לעומס הבקשות אצלה. שימו לב שכמות הבקשות רק הולכת וגדלה ולכן מומלץ להתחיל להזדרז.

במקרים מסוימים אפשר לזרז מעט את התהליך. אם אתם עובדים או לומדים נכון להיום באחת ממדינות האיחוד האירופי, תוכלו להגיש בקשה נוספת לקיצור, מהרגע שהתיק יועבר לטיפול השלטונות. אם הסיבה מספיק מוצדקת, התהליך יהיה קצר הרבה יותר.

לאחר שהבנו מהם ה- תנאים לקבלת דרכון פוטוגלי נשאל כמה עולה דרכון פורטוגלי?

סדר הגודל לתהליך כולו (כולל אגרות ותשלומים שונים) הינו בין 11,000-7,500 ₪. המחיר אמור לכלול בתוכו את תשלום האגרה לקהילה, אגרה ממשלתית, תרגום מסמכים, הכנת דוח גנאלוגי, שירות לקוחות ומענה, טיפול במקרים דחופים וחריגים או עיכובים וכו'.

יש לזכור כי מדובר בהזדמנות נדירה להיות תושב האיחוד האירופי, עם הטבות רבות בהם לימודים חינם או בסבסוד חלקי או מלא, להסתובב ברחבי העולם ללא צורך בוויזה בהרבה מדינות, לגור בכל אחד ממדינות אירופה ועוד ועוד..

בדרך כלל בדיקת הזכאות הבסיסית תהיה כלולה במחיר ויש לשלם אותה באופן נפרד ולפני העברת התשלומים הנוספים.

במידה ולא תימצאו זכאים לאחר הבדיקה, תשלום זה יוחזר לכם. לגבי מחירים ניתן לקרוא >> דרכון פורטוגלי מחיר וגם >> אזרחות אירופאית מחיר: כמה זה יעלה לנו ?.

לעוד מידע אתם מוזמנים לבקר גם בדף>> שאלות ותשובות על דרכון פורטוגלי.

במידה וקיבלתם אזרחות פורטוגלית, ואתם מעוניינים לזרז את קבלת הדרכון משרדנו מספק שירות של>> ליווי לאחר קבלת תעודת הלידה הפורטוגלית וגם מוזמנים לקרוא >> אזרחות פורטוגלית לילדים – כל מה שחשוב לדעת.

יחד עם זאת משרד עורכי דין ישראל מזרחי ושות' בעל ניסיון עשיר ב- הוצאת דרכון פורטוגלי וישמח להגיש את הבקשה עבורכם לדרכון הפורטוגלי לו זכאים צאצאי מגורשי פורטוגל, כמו כן הנכם מוזמנים לפנות למשרד עורכי דין ישראל מזרחי ושות' בכל שאלה ונשמח לעזור.

יהודים ממוצא יוגוסלבי יכולים לקרוא מאמר >> אזרחות אירופאית ליהודי יוגוסלביה.

חשוב לציין – כי מאמר זה איננו ייעוץ משפטי להוציא אזרחות פורטוגלית ולפני כל נקיטת פעולה / פעולות יש להתייעץ עם עורך דין הבקיא בתחום ואין לאתר שום אחריות מכל סוג כלפי כל מי שיסתמך על מאמר זה.

צוות משרדנו מונה מספר עורכי דין המתמחים בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי כאשר חלוקת העבודה נעשית באופן ברור לצורך ייעול ההליך וקידומו באופן המקצועי והמהיר שניתן. צוות משרדנו זמין ועונה לכל שאלה ובקשת הבהרה כמעט 24 שעות ביממה וערוך לתת לכם את השירות הטוב ביותר שקיים בתחום. היכנס לאתר האינטרנט שלנו והתרשמו בעצמכם.

עורך דין מזרחי ושות'
דרכונים פורטוגלים
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות מלאו פרטים!
לוגו של המשרד 3
שתפו את הכתבה
דילוג לתוכן