לוגו של המשרד 3

תוכן עניינים

שלב אחרי שלב: איך עושים אל האש עם מנגל פחמים

כישורי ה"על האש" עוברים מדור לדור של ישראלים במנגלים של יום העצמאות והחגים. אבל גם את "העל האש" המסורתי אפשר לשדרג ולהפוך את המנגל לחוויה קולינרית. במאמר הבא נעבור שלב אחרי שלב בהכנת המנגל לצלייה משולמת.

 

מצטיידים במנגל טוב ובאביזרים נלווים

מנגל פחמים יכול להיות המנגל הפשוט הקטן והנמוך שכולנו מכירים או מנגל פחמים איכותי וגדול. ההבדלים בניהם תלויים בכמה גורמים. המנגל הקטן והפשוט מתאים לפיקניקים ונסיעות, כאשר המנגל האיכותי והגדול מתאים לבית, לגינה או למרפסת. היתרונות של המנגל האיכותי הוא סוג הברזל והרשת שמפזרים את החום בצורה טובה, כאשר יתרון המנגל קטן הוא ניידות. בנוסף כדאי שתצטיידו בבצל, מלקחיים לנוחות העבודה, משהו לנפנף איתו או מאוורר חשמלי, שמן ושפריצר מים להורדה של הטמפרטורה.

מצטיידים במנגל טוב ובאביזרים נלווים

 

בוחרים את הנתחים המתאימים

לא כל נתח בשר מתאים לצלייה במנגל, ולא כל נתח מתאים לכל טמפרטורה אבל לכך נתייחס בסעיפים הבאים. כלל אצבע הוא שנתחים שומניים מתאימים יותר לצלייה במנגל כיוון שהם מתייבשים פחות, לדוגמה אנטרקוט מתאים מאוד לצלייה, ולעומתו פילה פחות מתאים. נתח נוסף מומלץ הוא צלעות כבש שגם להן אחוז שומן גבוה. כמובן עוף יכול להיות מתאים לצלייה, אבל הדרך הנכונה היא לצרוב אותו ואז להניח לו להתבשל בשלב בו המנגל נחלש מעט ולא מיד אחרי ההדלקה.

 

מדליקים בחוכמה

הדלקה של מנגל פחמים לוקחת זמן, אז קודם כל אתם צריכים סבלנות ותכנון זמן נכון כדי שלא יסתובבו לכם ילדים רעבים בשטח. ניתן להשתמש במדליק פחמים אבל כאן יש לזכור להשתמש במדליק שלא מפיץ ריח רע שידבק לבשר.

 

מנקים עם הבצל המפורסם

עכשיו כאשר הרשת חמה ולוהטת זה הזמן לנקות את אותה לקראת הצלייה. אין צורך באיזה ניקוי מקצועי עם חומרים מיוחדים. בצל פשוט טבול בשמן שעובר על הרשת החמה, מבצע ניקיון מעולה ומכין אותה לקראת עליית הבשר או הירקות.

 

מתאימים את טמפרטורת הצלייה

לאחר שנדלקו כל הפחמים, המנגל נמצא בשלב החזק שלו, כלומר שטמפרטורת הרשת קרובה ל-300 מעלות. השלב הזה לא מתאים לצלייה של כל נתח, הוא מתאים לצלייה של בשר, ירקות בקליפה וצריבה ראשונית של עוף. עוף עדיף לצלות בשלב השני של המנגל שמגיע כ-30 דקות לאחר שכל הגחלים נדלקו. השלב האחרון של המנגל הוא השלב החלש, כשעה לאחר ההדלקה הראשונית – השלב הזה מתאים לצלייה של נתחים בצלייה ארוכה, כמו שייטל או אסאדו. אם אתם מרגישים שהטמפרטורה גורמת לשריפה של הבשר, תוכלו להנמיך אותה עם שפריצר מים.

 

סיכום

איזה כיף זה מנגל, ובעזרת המדריך הזה תוכלו לשדרג את המנגל ולהפוך אותו לחוויה קלה לביצוע, טעימה, קולינרית וכיפית לכל המשפחה. שימו לב שגם ירקות יכולים להתאים לצלייה וכך גם בני משפחה צמחוניים יכולים ליהנות מהאירוע.

מתאימים את טמפרטורת הצלייה

צוות משרדנו מונה מספר עורכי דין המתמחים בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי כאשר חלוקת העבודה נעשית באופן ברור לצורך ייעול ההליך וקידומו באופן המקצועי והמהיר שניתן. צוות משרדנו זמין ועונה לכל שאלה ובקשת הבהרה כמעט 24 שעות ביממה וערוך לתת לכם את השירות הטוב ביותר שקיים בתחום. היכנס לאתר האינטרנט שלנו והתרשמו בעצמכם.

עורך דין מזרחי ושות'
דרכונים פורטוגלים
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות מלאו פרטים!
לוגו של המשרד 3
שתפו את הכתבה
דילוג לתוכן