לוגו של המשרד 3

תוכן עניינים

הכירו את החוקים – אלו התקנות שמתלוות למכירת זהב

זהב הוא מתכת יקרה ונחשקת מזה אלפי שנים. לאורך ההיסטוריה, זהב שימש כאמצעי תשלום, כמדד לעושר וכחומר גלם לתכשיטים ואומנות. גם בימינו, זהב נותר השקעה פופולרית ונכס בטוח בתקופות של אי-ודאות כלכלית. עם זאת, מכירה וקנייה של זהב כפופה לחוקים ותקנות שונים שחשוב להכיר.

 

דיווח ומיסוי

בישראל, מכירת זהב מחייבת דיווח לרשות המיסים. על פי תקנות מס הכנסה, יחיד שמוכר זהב בשווי העולה על 50,000 ש"ח בשנה, חייב לדווח על כך ולשלם מס רווח הון בשיעור של 25%. ישנם מקרים בהם ניתן לקבל פטור ממס, למשל אם מדובר במכירה חד פעמית של תכשיטים משפחתיים. חשוב לשמור על קבלות ואסמכתאות לגבי רכישת הזהב המקורית, כדי שניתן יהיה לחשב את רווח ההון. יש לציין שקנייה של זהב לצורכי השקעה פטורה ממע"מ, אך כן חלה חובת דיווח.

דיווח ומיסוי

 

רישיון עסק

על פי צו רישוי עסקים, חנות או בית עסק העוסקים במכירת מוצרי זהב, נדרשים לקבל רישיון עסק מתאים מהרשות המקומית. הרישיון ניתן בכפוף לעמידה בתנאים מסוימים כגון שמירת נהלים, רמת אבטחה נאותה וכו'. המטרה היא למנוע סחר לא חוקי והלבנת הון. בנוסף, גם יחיד המוכר זהב באופן מזדמן אינו נדרש לרישיון עסק, אך עליו להקפיד על החובות האחרות כמו דיווח ותשלום מס.

 

איכות וטוהר

ישנן תקנות מחמירות לגבי סימון טוהר הזהב וקביעת איכותו. כל פריט זהב חייב בחותמת או סימון המעיד על ריכוז הזהב בו. בישראל, הסימון הנפוץ הוא בקראט (K) כאשר זהב טהור הוא 24K. חותמות נפוצות נוספות הן זהב 14K (58.3% זהב) ו-18K (75% זהב).

מסחר והגנת הצרכן

 

מסחר והגנת הצרכן

חוק הגנת הצרכן מעניק זכויות נרחבות לקונים זהב, דומה לכל מוצר אחר. המוכר מחויב להציג מחיר הוגן, לספק מידע מדויק ולכבד אחריות על טיב המוצר. אם קיים פגם או אי התאמה בזהב שנמכר, הקונה זכאי להחזיר את המוצר ולקבל זיכוי או החזר כספי.

כמו כן, חל איסור על הטעיית הצרכן או ניצול מצוקה. לדוגמה, אסור להפעיל לחץ מכירה או להציע מחיר נמוך בהרבה משווי השוק בניצול מצב של דחק כלכלי. מעוניינים במכירה או קנייה של זהב? לפרטים נוספים, ייעוץ מקצועי ושירות אדיב ואישי, לחצו כאן לכניסה לאתר >>> https://il.israelmint.com/buying-gold

 

יבוא ויצוא

הכנסת זהב לישראל או הוצאתו ממנה כפופה לפיקוח של רשות המכס ומע"מ. נדרש אישור ליבוא זהב בשווי מעל 50,000 ש"ח וחלה חובת דיווח על יצוא מעל 100,000 ש"ח. המטרה היא לעקוב אחר תנועת הזהב במדינה ולמנוע הברחות.

 

לסיכום

המסחר בזהב, על אף היותו נכס עתיק יומין, נתון לרגולציה מודרנית מקיפה. הכרת החוקים והתקנות חיונית לכל העוסק בתחום, החל מיחידים המוכרים תכשיטים ישנים וכלה בחנויות וחברות המתמחות במסחר בזהב. ציות לכללים אלה יבטיח מסחר הוגן ושקוף בזהב, שיתרום ליציבות הכלכלה ולאמון הציבור בשוק היקר הזה.

איכות וטוהר

צוות משרדנו מונה מספר עורכי דין המתמחים בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי כאשר חלוקת העבודה נעשית באופן ברור לצורך ייעול ההליך וקידומו באופן המקצועי והמהיר שניתן. צוות משרדנו זמין ועונה לכל שאלה ובקשת הבהרה כמעט 24 שעות ביממה וערוך לתת לכם את השירות הטוב ביותר שקיים בתחום. היכנס לאתר האינטרנט שלנו והתרשמו בעצמכם.

עורך דין מזרחי ושות'
דרכונים פורטוגלים
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות מלאו פרטים!
לוגו של המשרד 3
שתפו את הכתבה
דילוג לתוכן