לוגו של המשרד 3

תוכן עניינים

התמודדות פורטוגל עם נגיף הקורונה

נגיף הקורונה אשר הגיח לעולם בתחילת שנת 2020 הצליח להפתיע את כולם. באופן פתאומי פעולות אשר מעולם לא חשבנו עליהן קודם לכן נראו לנו כמתבקשות ומצילות חיים. ריחוק חברתי הפך לדבר מקובל וסגרים לצעד הכרחי.

משבר הקורונה הביא לעומסים קשים בבתי החולים השונים מה שגרם לעשרות אלפי בני אדם לקפח את חייהם ברחבי אירופה כתוצאה מהנגיף הקטלני. באופן פלא, פורטוגל הצליחה להתמודד לא רע עם הנגיף ואף נחשבה לאחת המדינות האירופאיות שעשו זאת בהצלחה.

 

נקיטת צעדים מקדימים לטיפול בנגיף

עם היוודע דבר הנגיף, הפסיקה פורטוגל באופן מוחלט את הטיסות לאיטליה וצמצמה באופן משמעותי אותן אף מספרד השכנה. ימים בודדים לאחר מכן ואי שם בסוף חודש מרץ 2020, הודיעה ממשלת פורטוגל כי כל אדם הנכנס לשטחה יחויב בבידוד מלא לתקופה של 14 ימים.

באמצע חודש מרץ 2020, הודיע פורטוגל על סגירת מוסדות הלימוד באופן מוחלט עד לתאריך 9 באפריל ואף על הגבלות בהתכנסויות בשטחים פתוחים. עם התקדמות הנגיף והשפעתו, הודיעה פורטוגל על סגר כללי ובעקבות כך עסקים רבים נסגרו ותושבים התבקשו להתכנס בבתיהם.

 

היערכות מתאימה הביאה לתוצאות

בחישוב כללי בפורטוגל נראה כי נקיטת צעדים מונעים הביאו בהכרח לתוצאות ובלימת הנגיף שהתפרץ. כך למשל, בפורטוגל נדבקו רק כחצי אחוז מכלל האוכלוסייה זאת בהשוואה למדינות כגון איטליה וספרד אשר שם מקרי ההידבקות בקורונה היו רבים יותר.

 

היערכות מתאימה לקורונה הביאה לתוצאות - עו"ד ישראל מזרחי ושות'
 

אמנם מדינות רבות ברחבי אירופה מיהרו והטילו סגרים אף הצעדים שנקטו לצמצום המגיפה ובלימתה היו מאוחרים מידי והביאו לתוצאות קשות כפי שראינו באיטליה ומדינות נוספות. אין ספק כי במקרה הזה פורטוגל הייתה חלוץ ההולך לפני המחנה ופעולותיה לבלימת הנגיף מנעו תחלואה קשה ומוות.

 

הקשר בין מגפת הקורונה לדרכון פורטוגלי

כפי שניתן לראות, ממשלת פורטוגל הצליחה להתמודד כראוי עם נגיף הקורונה ואף להביא לבלימת התפשטות המגיפה. במובן זה, פורטוגל היוותה מודל להצלחה עבור מדינות רבות ברחבי אירופה ואף מחוצה לה. המודעות להצלחת ממשלת פורטוגל במניעת המחלה הגדילו את חשיבותה בעיניי אנשים רבים כמדינה הדואגת לאזרחיה ושומרת עליהם.

בעקבות הצלחת פורטוגל בבלימת הנגיף, המודעות לדרכון פורטוגלי עלתה וכיום יותר מתמיד ניתן לקבל אזרחות פורטוגלית במידה ואכן מתקיימים כל התנאים הקבועים בחוק. יהודי אשר יוכל להוכיח זיקה לגירוש יהודי ספרד ופורטוגל יהיה זכאי להגיש בקשה לקבל אזרחות פורטוגלית ולהפוך להיות אזרח האיחוד.

אין צורך להרחיב אודות האפשרויות העומדות לאזרחי האיחוד האירופאי בחופש התנועה שלהם וחופש התעסוקה. אזרחי האיחוד רשאים לעבוד ולהתגורר בכל אחת מהמדינות הקיימות ברחבי יבשת אירופה ללא ויזה או תנאי שהייה נוספים.

 

איך אדע אם אני זכאי לדרכון פורטוגלי

הזכאות ל- דרכון פורטוגלי נבחנת על פי מספר פרמטרים שונים לרבות שם משפחה וארץ מוצא משפחתי. בדיקה קצרה באתר האינטרנט שלנו תגלה לך אם גם אתה זכאי לאזרחות זו. במידה ונמצאת זכאי הרי שלאחר מכן משרדנו יפנה לקהילה היהודית בפורטוגל ויבקש את אישורה.

אישור הקהילה היהודית פורטוגל הוא תנאי סף להליך ובלעדיו לא ניתן לפתוח בהליך ההתאזרחות. אישור הקהילה היהודית יינתן למבקש לאחר שעמד בכל הדרישות והוכיח באופן מלא כי מוצא משפחתו מגיע מספרד או פורטוגל.

בדיקת הזכאות תעשה בין הייתר באמצעות מסמכים ותעודות אשר יוצגו לחברי הקהילה היהודית בפורטוגל ועל בסיסם תתקבל ההחלטה. משרד עורכי דין ישראל מזרחי ושות' עוסק בהוצאת אזרחות פורטוגלית ליהודים צאצאים לגירוש יהודי ספרד. אם גם מוצא משפחתך משתייך לאחת מהמדינות הרלוונטיות השאר לנו הודעה ואנו נשוב אליך בהקדם.

צוות משרדנו מונה מספר עורכי דין המתמחים בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי כאשר חלוקת העבודה נעשית באופן ברור לצורך ייעול ההליך וקידומו באופן המקצועי והמהיר שניתן. צוות משרדנו זמין ועונה לכל שאלה ובקשת הבהרה כמעט 24 שעות ביממה וערוך לתת לכם את השירות הטוב ביותר שקיים בתחום. היכנס לאתר האינטרנט שלנו והתרשמו בעצמכם.

עורך דין מזרחי ושות'
דרכונים פורטוגלים
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות מלאו פרטים!
לוגו של המשרד 3
שתפו את הכתבה
דילוג לתוכן