לוגו של המשרד 3

תוכן עניינים

מחדשים את העיר: כך תתחילו הליך פינוי בינוי בקלות

הליך פינוי בינוי מכונה בפי רבים תוכנית תמ"א 38 והוא צובר תאוצה מיום ליום. אם אתם גרים בבניין ישן שנבנה לפני 1980 ואין לכם ממ"ד בדירתכם, כדאי שתקראו את הכתבה הבאה, יש לכם אפשרות לשנות את הבניין שלכם ולקדם תוכנית פינוי בינוי שתביא לכם דירה גדולה יותר ללא עלות. איך זה עובד ומה כדאי לדת בנושא? על כך – כאן.

 

מה זה פינוי בינוי?

פינוי בינוי הוא תוכנית במסגרתה מחדשים מבנים ישנים. הורסים את הבניין הישן והמסוכן (במקרים של רעידות אדמה בניינים כאלו עלולים לקרוס ברגע), לאחר פינוי הדיירים לדירות אחרות עליהן הם מקבלים דמי שכירות וכך, במקום הבניין הישן בונים בניין חדש וחזק העונה לדרישות התקנים המחמירים.

היזם העוסק בפרויקט פונה דירות רבות יותר ממה שהיה קודם לכן בבניין וכך הבניין הופך לרב קומות. את הדירות הללו היזם מוכר ומהן הוא מכסה את עלות הפרויקט ואף מרוויח. הדיירים מרוויחים דירה חדשה ומרווחת ללא עלות מצידם. למידע נוסף על הליך פינוי בינוי לחצו כאן.

הליך פינוי בינוי

איך עובד התהליך?

דיירים הגרים בבניין ישן ואין להם ממ"ד, המעוניינים להתחיל בתהליך, צריכים להתחיל בהתאגדות דיירים. כדי לראות כמה דיירים מעוניינים בתהליך תצטרכו להתחיל להחתים את הדיירים על טופס הסכמה לביצוע פינוי בינוי. לא מדובר בטופס סופי כמובן…

אחרי שאתם יודעים מה המצב, אם יש לכם את ההסכמה של מרבית הדיירים, תוכלו להמשיך ולהתחיל לחפש חברה יזמית העוסקת בתכנון וביצוע פרויקטים שכאלו. יש את חברת טרה  שצברה רזומה רבת שנים בתחום. הקליקו כאן למעבר לאתר שלה להתרשמות.

לאחר שבחרתם בחברה יזמית, היא תתחיל בהנפקת ההיתרים הנדרשים לביצוע התוכנית. מדובר בתכנון האורך זמן רב. תוכנית פינוי בינוי משנה גם את פני העיר והקבלן צריך לקחת בחשבון לתת מענה לנתונים נוספים כמו שימור עצים, שילוב פארקים בסביבה, מוסדות ציבור סמוכים וכדומה. וכמו שכולנו יודעים, אורך זמן רב לכנן ולקבל אישורים לתוכניות הללו.

 

ממה חשוב להיזהר?

לא מעט עסקנים מנסים לקצור כסף וכך הם פונים לדיירים ומציעים להם לחתום על הסכמה כזו. הבעיה היא שלא העסקן עצמו פונה לקדם את הפרויקט. הוא רק מחתים את הדיירים וכך הוא מוכר את הזכויות ליזם אחר. מה עושים היזמים? לרוב העלות מתגלגלת בסופו של דבר על הדיירים וחבל. מה גם שמעורבות של אנשים נוספים עלולה לסבך את ההליך.

פנו אך ורק לחברה בעלת ניסיון וותק. יש מלא חברות בעוסקות בתחום הנדל"ן… הבעיה היא שמדובר בתחום המצריך הון רב. מי שאין לו מספיק הון עלול לסכן את התקדמות הפרויקט בו הוא מעורב וחבל להיכנס למיטה חולה… החברה שאתם פונים אליה חייבת להיות יציבה ומבוססת.

הליך פינוי בינוי

צוות משרדנו מונה מספר עורכי דין המתמחים בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי כאשר חלוקת העבודה נעשית באופן ברור לצורך ייעול ההליך וקידומו באופן המקצועי והמהיר שניתן. צוות משרדנו זמין ועונה לכל שאלה ובקשת הבהרה כמעט 24 שעות ביממה וערוך לתת לכם את השירות הטוב ביותר שקיים בתחום. היכנס לאתר האינטרנט שלנו והתרשמו בעצמכם.

עורך דין מזרחי ושות'
דרכונים פורטוגלים
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות מלאו פרטים!
לוגו של המשרד 3
שתפו את הכתבה
דילוג לתוכן