לוגו של המשרד 3

תוכן עניינים

רישיון נהיגה בפורטוגל

רישיון נהיגה בפורטוגל,

אם בעבר רכב היה דבר השמור רק לבעלי אמצעים כלכלים הרי שהיום ללא יכולת להיות נייד איכות החיים נפגעת משמעותית ולעיתים אף לא ניתן לנהל שגרת חיים תקינה.

רישיון נהיגה באירופה - עו"ד ישראל מזרחי ושות'

הדבר נכון אף כאשר אנו נוסעים לחו"ל בין אם זה לטיול קצר או מעבר מגורים למדינה החדשה.

ישנן מדינות המתירות לתייר להמשיך לנהוג עם רישיונו לתקופה מסוימת וישנן מדינות הדורשת היתר מיוחד ממשרד התחבורה.

מעבר לכך, גם מדינות המתירות לנסוע עם רישיון מקומי מגבילות את התקופה המותרת בדומה למדינת ישראל המגבילה נהיגה עם רישיון זר בתחומי המדינה לשנה מיום הכניסה לישראל.

 

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות, השאירו פרטים:

 

נהיגה בפורטוגל עם רישיון נהיגה ישראלי:

לרוב טיול בפורטוגל אינו עולה על תקופה של שישה חודשים לכן תייר הפוקד את פורטוגל עם רישיון נהיגה ישראלי שהינו רישיון נהיגה בינלאומי

אינו צריך רישיון נהיגה פורטוגלי או היתר מיוחד כלומר ברישיון נהיגה בינלאומי ניתן להשתמש עד 6 חודשים כמו בארץ ואין צורך ברישיון נהיגה פורטוגלי.

יש לשים לב כי ניתן לנהוג בפורטוגל עם הרישיון הישראלי עד שישה חודשים

מיום הכניסה למדינה. לאחר פרק זמן זה חל איסור לנהוג עם הרישיון הישראלי ותייר אשר יעשה כן עלול למצוא את עצמו חשוף לקנסות והעמדה לדין בדומה לחוק הישראלי.

יש לשים לב כי ההיתר לרישיון נהיגה עד שישה חודשים חל על תייר המבקר בפורטוגל שכן לאדם המעוניין להגר לפורטוגל קיימים כללים אחרים כפי שנפרט בהמשך ויהיה עליו להמיר את הרישיון ו- להנפיק רישיון נהיגה בפורטוגל.

המרת רישיון הנהיגה הישראלי לפורטוגלי:

חלק זה רלוונטי עבור אדם המבקש להעתיק את מקום מגוריו לפורטוגל, על מנת שהתושב החדש בפורטוגל יוכל להמשיך

לנהוג כחוק בפורטוגל יש להבחין בין שני מצבים. האחד כאשר מדובר בתושב המחזיק באזרחות אירופאית

ורישיון נהיגה אירופאי (כלומר רישיון של האיחוד האירופי) והשני כאשר מדובר בתושב שאין בידיו אזרחות אירופאית.

ככל ומדובר באדם המעוניין להעתיק את מקום מגוריו לפורטוגל ובידו רישיון נהיגה אירופאי כל שעליו לעשות הוא ליידע את מכון התחבורה הפורטוגלי בתוך 30 ימים

מהמועד שהעתיק את מגוריו לפורטוגל כי ברצונו להמיר את רישיון הנהיגה שברשותו לפורטוגלי. לצורך המרת הרישיון יצטרך התושב להוכיח כי הינו תושב פורטוגל וכן לשלם אגרה מסוימת.

במידה ולא יעבור דיווח מתאים למשרד התחבורה הפורטוגלי בתוך 30 ימים ממועד הכניסה למדינה לא ניתן יהיה להמשיך לנהוג ופעולה שכזו עלולה לחשוף את הנהג להסתבכות מיותרת עם החוק.

במידה ומדובר בתושב שאין בידיו רישיון נהיגה אירופאי הרי שבדומה לחוק הישראלי הוא יוכל להמשיך לנהוג בפורטוגל עם הרישיון הזר עד לחצי שנה ממועד כניסתו לפורטוגל

ולאחר מכן יהיה עליו להוציא רישיון נהיגה פורטוגלי. יש לשים לב כי מדובר בהליך הוצאת רישיון מא' עד ת' כך שעל התושב יהיה לעשות טסט תאוריה ולעיתים אף בדומה

לחוק הישראלי לעבור בדיקות כשרות במכון הרפואי.

אין ספק שבהשוואה לישראל המאפשר המרת רישיון נהיגה זר לישראלי ללא צורך במבחנים פורטוגל מקשה ודורשת הוצאת רישיון נהיגה מחדש.

התחבורה בפורטוגל היא מפותחת וישנה אופציה ל- השכרת הרכב ב- חברת ההשכרה המקומית ועד 6 חודשים ואין צורך ברישיון פורטוגלי .

קרא גם על>> חובות ישראלים בעלי אזרחות פורטוגלית.

עבירות תנועה בפורטוגל:

באופן כללי כמו גם במדינת ישראל ההמלצה היא לשמור על כללי התנועה ולא לבצע עבירות העלולות לסכן את שלמכם ושלום המשתמשים האחרים בדרך.

בפורטוגל בדומה לישראל קיימת אכיפה נרחבת בדרכים והקנסות הכספיים עבור ביצוע עבירות תנועה נעים בין 250 יורו לאלפי יורו תלוי בסוג העבירה ובחומרתה.

כך למשל, נהיגה בשכרות בפורטוגל תביא לפסילת רישיון הנהיגה לתקופה של שנה וקנס כספי עצום המסתכם באלפי יורו. במקרים מסוימים עלול הנהג להישלח אל מאחורי סורג

ובריח אם בדמו ימצא רף שכרות גבוה מהמגבלה המותרת בפורטוגל. ההמלצה היא לשמור על כללי התנועה ולא להסתבך עם רשויות החוק והמשטרה בפורטוגל.

ניתן לקרוא עוד על חוקי תנועה בפורטוגל.

מתכוונים לעבוד כנהגים באירופה קראו >> עבודה באירופה עם דרכון פורטוגלי. וגם >> איך לקבל אזרחות אירופאית: כל מה שצריך לדעת!.

למה דווקא עכשיו פורטוגל?

בשנים האחרונות ובפרט בשנה האחרונה פורטוגל עלתה למודעות הישראלית עקב החוק הייחודי שחוקקה בשנת 2015 המאפשר לצאצאי גירוש יהודי ספרד לקבל דרכון פורטוגלי.

בעקבות החלטה זו נפתח חלון הזדמנויות למאות אלפי ישראלים לקבל דרכון פורטוגלי ואזרחות אירופאית מה שבעבר היה בגדר חלום.

החלטת ממשלת פורטוגל באה לעולם כחמש מאות שנים לאחר העוול הנורא שגרמה ליהודים שהתגוררו בשטחה וגורשו בשנת 1497 לספירה.

בבסיסו של חוק זה ביקשה פורטוגל לתקן את העוול שעשתה ליהודיה והחזרת האזרחות לצאצאים של היהודים שגירשה משטחה.

בעקבות החלטה זו שטף גל עצום של בקשות מטעם יהודים שונים ברחבי העולם את משרדי ממשלת פורטוגל.

לאור הגידול העצום בבקשות לדרכון פורטוגלי ניסו לאחרונה מספר גורמים בפורטוגל להקשיח משמעותית את התנאים לקבל דרכון פורטוגלי ניסיונות אשר נכון למועד זה לא צלחו.

הצפי הוא כי בעתיד יהיו ניסיונות חוזרים להצר את הפעילות הקשורה בדרכון פורטוגלי ולצמצם משמעותית את האפשרות לקבל אותו.

מסיבה זו ההמלצה היא להתחיל כבר עתה את תהליך קבלת הדרכון הפורטוגלי לפני שהשערים יסגרו.

בבדיקה קצרה באתרנו גם אתה יכול לדעת מהם סיכוייך לקבל דרכון פורטוגלי ולהחזיק באזרחות אירופאית.

משרדנו מלווה מאות מבקשים לדרכון פורטוגלי וצועד איתם יד ביד החל משלב אישור הקהילה היהודית בפורטוגל ועד קבלת תעודת הלידה הפורטוגלית בסוף ההליך.

מוזמנים לקרוא גם >> הוצאת דרכון אירופי – איך ניתן להשיג ולמה כדאי?

וגם תוכלו לקרוא גם על >> המדינות אליהן יכולים הישראלים להיכנס רק עם דרכון אירופאי. וגם על הרפואה בפורטוגל. יהודי יוגוסלביה גם אתם זכאים לדרכון ומוזמנים לקרוא >> אזרחות אירופאית ליהודי יוגוסלביה.

צוות משרדנו מונה מספר עורכי דין המתמחים בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי כאשר חלוקת העבודה נעשית באופן ברור לצורך ייעול ההליך וקידומו באופן המקצועי והמהיר שניתן. צוות משרדנו זמין ועונה לכל שאלה ובקשת הבהרה כמעט 24 שעות ביממה וערוך לתת לכם את השירות הטוב ביותר שקיים בתחום. היכנס לאתר האינטרנט שלנו והתרשמו בעצמכם.

עורך דין מזרחי ושות'
דרכונים פורטוגלים
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות מלאו פרטים!
לוגו של המשרד 3
שתפו את הכתבה
דילוג לתוכן