לוגו של המשרד 3

תוכן עניינים

חסרונות דרכון פורטוגלי

חסרונות דרכון פורטוגלי,

רבות דובר על יתרונותיו של הדרכון הפורטוגלי, מאמרים רבים פירטו ודנו בהרחבה אודות הזכויות וההטבות המגיעות לאדם המחזיק בדרכון פורטוגלי. 

מה לא נאמר אודות האזרחות האירופאית, הדרכון הנחשק ולהיות אזרח העולם ובעצם כל אתר מדבר על מה מיוחד כל כך בדרכון הפורטוגלי. וגם מוזמנים לקרוא >> אזרחות אירופאית מחיר: כמה זה יעלה לנו ?.

האם המצב כל כך ורוד?

האם קיימים דברים נסתרים שאינם ידועים לנו ועלולים להקשות על האזרח הפורטוגלי בעתיד?

אמנם ישנו לאחרונה טרנד חדש הנקרא "דרכון פורטוגלי" ו- ישראלים רבים נוהרים להוציא את הדרכון הנחשק לכאורה כאשר הם עוצמים עיניים ולא מבררים את המצב המשפטי החל עליהם לאשורו. 

במאמר זה ננסה לפשט את השאלות בעניין זה ונבדוק האם באמת קיימים חסרונות בהחזקת דרכון פורטוגלי ואילו חובות חלות עלינו מתוקף היותנו אזרחים פורטוגלים.

נאמר כבר עתה כי אין צורך להיבהל ותודות לאמנות מס הקיימות בין ישראל כמעט והאזרח הישראלי לא יצטרך לעשות דבר בנוגע ל- אזרחות ודרכון פורטוגלי שקיבל.

קרא גם >> הטבות מס למהגרים לפורטוגל וגם >> איך לקבל אזרחות אירופאית: כל מה שצריך לדעת!.

 

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות, השאירו פרטים:

 

תשלומי מיסים למחזיק בדרכון פורטוגלי:

בין מדינת ישראל לפורטוגל קיימים מספר אמנות מס שונות ובין היתר אמנה המונעת תשלומי כפל מס. פירוש הדבר כי אזרח ישראלי בעל אזרחות ישראלי המשלם מס על הכנסותיו בישראל לא יצטרך לשלם פעם נוספת מס בפורטוגל ויהיה פטור מחוב אזרחי זה.

 

באמנה זו קיים הגיון רב הפוטר למעשה את האזרח המחזיק באזרחות כפולה לשלם פעמיים על אותה הכנסה. אין כל טעם והגיון כי אדם ישלם פעמים על אותה הכנסה. 

בעניין תשלום מיסים ניתן לראות כי האזרח הישראלי המחזיק בדרכון פורטוגלי ייהנה מפטור כפל מס תודות לאמנה הקיימת בין המדינות.

הגשת דו"ח שנתי לרשות המיסים:

בישראל אדם שכיר אינו חייב להגיש דו"ח שנתי או הצהרת הון לרשויות המס בכל סוף שנה אזרחית. חובה זו חלה על אדם העובד כעצמאי שברשותו עסק. אמנם הדבר אינו מסובך אך בהחלט דורש התעסקות מסוימת והוצאה כספית לרואה חשבון. לדוגמא בארצות הברית כל אזרח חייב להגיש דו"ח שכזה גם אם אינו מתגורר במדינה.

הגשת דו"חות שנתיים - עו"ד ישראל מזרחי ושות'

המוני אזרחים ישראלים המחזיקים באזרחות אמריקאית בנוסף לאזרחות הישראלית נדרשים להגיש דו"ח זה וצפויים לקנסות כספיים במידה ולא יעשו זאת.

בניגוד לארצות הברית, פורטוגל בדומה לישראל אינה מחייבת אזרח להגיש דוחות אלה אם הוא אינו מתגורר בפורטוגל ויש לו הכנסה שם. בפועל יוצא כי אזרח ישראלי המחזיק באזרחות כפולה דהיינו פורטוגלית וישראלית אינו חייב לדווח לרשויות המס בפורטוגל דבר אם אינו מתגורר בפורטוגל. 

החזקת שתי אזרחויות:

ישנן מדינות רבות שאוסרות על אזרחיהן להחזיק באזרחות נוספת מעבר לאזרחות המקומית.

מאחורי איסור זה עומדים מגוון של טענות והסברים בין היתר למנוע הברחת כספים למדינה זרה שלא ניתן לעקוב אחריהם וכן לשמור על נאמנות האזרח למדינתו.

אין ספק שאיסור זה לוקה במעט חוסר שוויון ודמוקרטיה אך זהו המצב בהרבה מדינות בעולם.

בהתייחס למצבנו שלנו הרי שפורטוגל וישראל אינן אוסרות על אזרחיהן להחזיק באזרחות כפולה כך שבפועל אזרח ישראלי יוכל להחזיק

ב- אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי ללא צורך לוותר על האזרחות הישראלית.

לעיתים עולה השאלה האם לאזרח הישראלי קיימת האפשרות להחזיק בשלוש אזרחויות כגון ישראלית פורטוגזית ואמריקאית?

עד כמה שהדברים ידועים כרגע הרי שלא קיימת תשובה חד משמעית לשאלה זו ולכאורה מנוסח החוק ניתן לאזרח ישראלי להחזיק במספר אזרחויות.

בנוגע לפורטוגל המצב דומה, לא ידוע על איסור להחזיק במספר אזרחויות אך במקרה זה רצוי וכדאי לבדוק את המצב לאשורו

ולקבל תשובה מגורם מקצועי המבין בנושא זה. 

אוקי אז מה הם חסרונות דרכון פורטוגלי ?

כפי שסקרנו לעייל בהרחבה נראה כי בסופו של יום לא קיימים באמת חסרונות בהחזקת דרכון אירופאי פורטוגלי בנוסף לדרכון הישראלי. גם החסרונות אשר לכאורה אמורים היו לעלות בהחזקת שתי האזרחויות כגון תשלום מס או הגשת דו"ח שנתי לרשויות המס בכל אחת מהמדינות, נפתרו באמצעות אמנת מס הקיימת בין שתי המדינות.

נכון להיום אין דרישה מיוחדת ממשלת פורטוגל ל- אזרח פורטוגלי שאינו מתגורר במדינה לעשות פעולה כלשהי או להגיש דיווח כלשהו לרשויות. נראה כי כיום החזקת דרכון פורטוגלי מקנה לבעליו שפע של יתרונות וזכויות המגיעות לו מתקוף היותו אזרח פורטוגל וחבר במדינות האיחוד האירופאי (האיחוד האירופי). 

איפה אוכל לעשות דרכון פורטוגלי?

דרכון פורטוגלי הינו פיצוי למעשה הניתן על ידי ממשלת פורטוגל לצאצאי גירוש יהודי ספרד שגורשה משטחה בשנת 1492 לספירה. מטרת החוק הפורטוגלי הוא לתקן את העוול ההיסטורי שגרמה פורטוגל ליהודים שהתגוררו בשטחה כאשר גירשה אותם בבושת פנים משטחה.

הוצאת דרכון פורטוגלי תעשה בהתאם לתנאים שנקבעו בחוק הפורטוגלי בשנת 2015 ובהתקיים זיקה בין המבקש לגירוש יהודי ספרד. זיקה זו תיבחן על ידי הקהילה היהודית והיא זו שתקבע מי עומד בתנאי החוק.

לצורך הוצאת הדרכון הפורטוגלי אין דרישה להגיע פיסית לפורטוגל וניתן לעשות את כל השלבים לקבלת אזרחות פורטוגלית כולל הנפקת הדרכון בשגרירות הפורטוגלית בתל אביב.

הוצאת דרכון רוצה לדעת איך מחדשים: חידוש דרכון פורטוגלי וגם מאמר – הוצאת דרכון פורטוגלי לבד – המדריך המלא.

חסרונות דרכון פורטוגלי מבחינת אורך הליך ההוצאה

לאחרונה בגלל המצב הבריאותי השורר בעולם ועומס הבקשות המוגשות למשרד הפנים הפורטוגלי התארכו זמני ההמתנה לתעודת הלידה וכיום זמן ההמתנה הממוצע עומד כמעט על שנתיים. את ספירת הזמן יש למנות מיום הגשת הבקשה למשרד הפנים  הפורטוגלי ולא מתחילת הטיפול בבקשה אל מול הקהילה היהודית בפורטוגל.

שלב הפניה לקהילה היהודית אורך כחודש וחצי לערך במידה והגורם המטפל מבצע את הפעולות הנדרשות במהירות וללא עיכוב. יש לשים לב כי שלב זה יכול להימשך גם מספר חודשים ולכן ישנה חשיבות רבה לזהות הגורם המטפל בבקשה, ליעילות שלו, למקצועיות שלו ולזריזות שלו.

הגשת הבקשה במהירות לקהילה היהודית ולאחר מכן למשרד הפנים הפורטוגלי יכולה לקצר את שלב ההמתנה הכולל במספר שבועות ולעיתים אף חודשים.

קרא גם >> כמה ישראלים מחזיקים בדרכון זר.

ראינו כי אין הרבה חסרונות דרכון פורטוגלי אז מדוע כדאי לי להתחיל את תהליך קבלת הדרכון הפורטוגלי היום?

זהו לא סוד כי גורמים שונים בפורטוגל אינם רואים בעין יפה את מסת הבקשות המגיעות ממדינת ישראל לדרכון פורטוגלי.

ישנם כאלה הטוענים כי הדרכון הפורטוגלי הפך לדבר זול ומסחרי אשר גורמים שונים סוחרים בו ומורידים מערכו.

ישנם כאלה הטוענים כי מרבית המבקשים כלל לא מתכוונים לגור בפורטוגל וכי הדרכון הפורטוגלי כלל משמש עבורם כדלת כניסה למדינות אחרות באירופה.

מסיבות אלו ואחרות ניסו אותם גורמים מספר פעמים לצמצם משמעותית את האפשרות לקבל דרכון פורטוגלי

ולמרבה השמחה ניסיונות אלו כשלו לעת עתה. אמנם כעת אין כל מכשול העומד בדרכו של המבקש אך לא ניתן לדעת מה ילד יום

ואילו פעולות יעשו בעתיד על מנת למנוע מיהודים צאצאים למגורשי ספרד לקבל דרכון פורטוגלי.

להרחבה הנך מוזמן לקרוא על >> הקשחת התנאים להוצאת דרכון פורטוגלי

בדיוק בגלל סיבה זו רצוי להתחיל את תהליך ההתאזרחות כעת ויפה שעה אחת קודם.

סביר להניח כי כל מגבלה שתצוץ בעתיד על האפשרות לקבל דרכון פורטוגלי אינה תחול על מבקש שבקשתו מונחת במשרד הפנים הפורטוגלי.

על מנת להבטיח את זכאותכם לקבל דרכון פורטוגלי מומלץ להתחיל את התהליך באופן מידי וללא עיכובים. יש לזכור כי תהליך זה ממלא ארוך וממושך ומשכך עדיף ליעלו היכן שניתן. ניתן לקרוא גם על >> תהליך קבלת אזרחות פורטוגלית.

משרד עורך דין ישראל מזרחי ושות' טיפל בעשרות לקוחות מרוצים שקיבלו דרכון פורטוגלי. הלקוחות במשרדנו נהנים משירות מהיר, יעיל,

מקצועי תוך מתן מענה אישי לכל לקוח ולקוח ומציאת פתרון לבעיות שעולות במהלך הטיפול בבקשה.  

או אולי תרצה לקרוא קצת על>> דירוג הדרכונים העולמי: הפורטוגלי בין החזקים בעולם וגם על>>  חיי הלילה בפורטוגל ליסבון ו/או >> חיי לילה בפורטו פורטוגל. וכן מאמר חדש בנושא>> נישואין אזרחיים בפורטוגל.

 

אזהרה – מאמר חסרונות דרכון פורטוגלי איננו נועד לשמש ייעוץ משפטי

ו- כמו כן לפני כל פעולה משפטית יש להתייעץ עם עו"ד / עורכי דין / עורכי הדין ל- הוצאת דרכון אירופי פורטוגלי ל- מגורשי ספרד ופורטוגל

ואין הכותב אחראי על שום נזק אשר ייגרם מכל סוג לעושה שימוש במאמר זה.

צוות משרדנו מונה מספר עורכי דין המתמחים בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי כאשר חלוקת העבודה נעשית באופן ברור לצורך ייעול ההליך וקידומו באופן המקצועי והמהיר שניתן. צוות משרדנו זמין ועונה לכל שאלה ובקשת הבהרה כמעט 24 שעות ביממה וערוך לתת לכם את השירות הטוב ביותר שקיים בתחום. היכנס לאתר האינטרנט שלנו והתרשמו בעצמכם.

עורך דין מזרחי ושות'
דרכונים פורטוגלים
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות מלאו פרטים!
לוגו של המשרד 3
שתפו את הכתבה
דילוג לתוכן