לוגו של המשרד 3

תוכן עניינים

לגליזציה בשימוש בסמים בפורטוגל

לגליזציה בשימוש בסמים בפורטוגל,

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת ונרחבת חוצה יבשות כאשר מדינות הופכות אט אט את השימוש בסמים קלים לדבר חוקי.

כולנו שמענו על אמסטרדם כעיר בה עישון קנאביס הוא חוקי באופן מלא ולאחרונה מדינות רבות בוחנות את האפשרות של אי הפללה עצמית באחזקת חומר אסור מתחת לכמות מסוימת. (אין הכוונה לגידול צמח הקנאביס)

כפי שנראה גם במדינת ישראל עלה נושא זה לא אחת וישנם חברי כנסת שהבטיחו לקדם הליך חקיקה בנושא כחלק ממצע הבחירות שלהם. חשוב לזכור כי שימוש בסמים מכל סוג שהו אינו חוקי במדינת ישראל ואף אינו מומלץ לאף אחד.

במאמר זה נבחן את מודל אי הפללה עצמית בשימוש בסמים בפורטוגל נראה מהם המניעים העומדים מאחורי אימוץ מודל זה

וכן האם באמת מודל זה סייע להתגבר על שימוש הסמים בפורטוגל והפחתה במחלות כרוניות המדבקות לרוב באמצעות שימוש במזרקים וכו'.

 

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות, השאירו פרטים:

 

מודל אי הפללה עצמית בשימוש בסמים בפורטוגל:

מיקומה הטבעי של פורטוגל בין אירופה לאפריקה הביא לעליה נרחבת בשימוש בסמים בפורטוגל.

חלק ניכר מהסמים שהוברחו לאירופה דרך אפריקה נעצרו בפורטוגל ונסחרו בשוק המקומי.

החוק בנוגע לשימוש בקנאביס בפורטוגל - עו"ד ישראל מזרחי ושות'

בעקבות כך, פורטוגל הפכה להיות מדינה מוכת שימוש בסמים וכתוצאה מכך גם חלה עליה ניכרת במחלות המעוברות במזרקים כגון איידס והפטיטיס סי.

לקראת שנות האלפיים בתי הכלא בפורטוגל היו עמוסים בעבריינים שהורשעו בש

ימוש בסמים והצפיפות בהם הביאה את ממשלת פורטוגל לקבל החלטות בנושא.

בשנת 2001 אימצה פורטוגל את השימוש במודל של אי הפללה עצמית בשימוש בסמים.

על פי מודל זה אדם אשר ייתפס עם סם מכל סוג שהו שהוא בכמות מינורית שאינה משמשת לסחר יופנה לפגישה עם עובדת סוציאלית ועורכי דין ובסוף ההליך יוחלט אם להטיל עליו קנס או אפיק שיקומי.

רק לעיתים נדירות אדם שנתפס עם כמות סם מינימלית הועמד לדין וגם כאן לרוב העונשים כללו עבודות לתועלת הציבור או עונשים צופי פני עתיד.

חשוב להדגיש כי בפורטוגל אין לגליזציה במובן המילה כך ששימוש בסמים הוא דבר חקי בצורה מלאה אך כאמור קיים מודל של אי הפללה עצמית בשימוש בסם לצרכים אישים מתחת לכמות מסוימת.

השפעת המודל של אי הפללה עצמית:

כזכור בשנת 2001 פורטוגל אימצה מודל של אי הפללה עצמית בשימוש בסמים בין היתר מהסיבות של צפיפות בבתי הכלא

וכן ריבוי תחלואה. מספר שנים לאחר מכן דיווחה פורטוגל על הפחתה ניכרת בהדבקה בווירוס איידס וכן במחלות שונות אחרות.

פורטוגל אף דיווחה על ירידה בשימוש בסמים במדינה וכן על פחות אסירים הנמצאים בבתי הכלא בעקבות עבירות של שימוש בסמים.

גם בהשוואה למדינות אירופאיות אחרות פורטוגל היוותה מודל לחיקו כאשר בפורטוגל נרשם שימוש נמוך משמעותית בהשוואה למדינות שכנות אחרות כגון ספרד.

קרא גם על> מדינות האיחוד האירופאי.

מבחינת פורטוגל המודל של אי הפללה עצמית בשימוש בסמים הניב תוצאות חיוביות ואף הביא לצמצום השימוש בסם. לרגע לא נטעה ונחשוב שסמים בפורטוגל הם דבר חוקי אך נראה כי לאור המודל שפורטוגל אימצה הפכה החברה הפורטוגלית

להיות סבלנית יותר כלפי שימוש עצמי בסמים והמטרה היא לשקם את המכורים לסמים ולא לדרדר את מצבם יותר באמצעות ענישה של כליאה מאחורי סורג ובריח.

פורטוגל בהשוואה למדינת ישראל:

בישראל במשך שנים ארוכות שימוש בסמים גם אם לשימוש עצמי נחשב ל- עבירה פלילית חמורה אשר בגינה שלחו לא אחת בתי משפט את המשתמשים לכלא.

כיום מדינת ישראל עשתה חישוב מחדש והחליטה לאמץ את המודל הפורטוגלי כך שעד שימוש של 15 גרם המשתמש ייקנס על סך של 1000 ₪ ואילו רק בפעם הרביעית יעמוד לדין.

את המודל הנ"ל קידם ודחף השר ארדן ומודל זה אכן אומץ בימים אלו על ידי מדינת ישראל. בישראל מודל זה אומץ רק לאחרונה כך שעדין לא ניתן לדעת מהם השלכותיו ותוצאותיו.

ניתן להסיק שבדומה לפורטוגל התוצאות תהיינה הפחתה כללית בשימוש בסמים וכן הפחתה במחלות המעוברות באמצעות שימוש בסמים.

נראה כי התפיסה הציבורית היא מעבר מענישה לחינוך והבנה שלא בהכרח מי שמעשן קנאביס הוא עבריין אשר צריך לשבת מאחורי סורג ובריח.

מוזמנים גם לקרוא על >> יוקר המחיה תל אביב ישראל מול פורטוגל ליסבון וגם >> יחסי מדינת ישראל ופורטוגל.

מדוע אם כן בכל זאת כדאי להוציא דרכון פורטוגלי?

אין אדם אשר לא שמע על החוק הפורטוגלי שיצא לדרכו בשנת 2015 המעניק לצאצאי גירוש יהודי ספרד דרכון פורטוגלי.

על פי חוק זה כל אדם יהודי אשר יוכיח זיקה לגירוש יהודי ספרד יוכל לקבל דרכון פורטוגלי ואזרחות אירופאית.

קרא גם >> איך לקבל אזרחות אירופאית: כל מה שצריך לדעת! וכן>> הוצאת דרכון אירופי – איך ניתן להשיג ולמה כדאי? וגם >> אזרחות אירופאית מחיר: כמה זה יעלה לנו ?

ההנחה הרווחת היא כי כיום כמעט 600 שנים אחרי גירוש יהודי ספרד לא ניתן להמציא הוכחה ישירה ליהודים המגורשים מסיבה זו פרסמה משלת פורטוגל רשימת שמות ספרדיים אשר מהווים הוכחה לשייכות לגירוש יהודי ספרד.

את תפקיד השופט העניקה ממשלת פורטוגל לקהילה היהודית בפורטוגל אשר תקבע אם אכן הוכיח המבקש זיקה לגירוש יהודי ספרד.

על פי הערכות, במדינת ישראל קיימים 3 מיליון יהודים פוטנציאלים לקבל דרכון פורטוגלי. אם הנך קורא מאמר זה ומוצא משפחתך מגיע מאחת המדינות כגון:

טורקיה, מרוקו, עירק, לוב, טוניס, סוריה, מדינות בלקן וכו' סביר להניח שגם אתה יכול לקבל דרכון פורטוגלי.

בדיקה קצרה באתר האינטרנט שלנו תעלה בפניך את סיכוייך לקבל דרכון אירופאי פורטוגלי, אנו נשמח לשוב אליך ולהסביר לך את התהליך ובמה הוא כרוך.

החלום מתגשם מהיום תוכל להיכנס להרבה מדינות אשר חסומות בפני ישראלים קרא> המדינות אליהן יכולים הישראלים להיכנס רק עם דרכון אירופאי.

אם אתה מתכוון לטייל בפורטוגל בקרוב קרא > מידע למטייל בפורטוגל. ואם אתם מתעניינים בעבודה באירופה עם דרכון פורטוגלי קראו >> עבודה באירופה עם דרכון פורטוגלי וגם>> שכר ממוצע בפורטוגל.

אזהרה – מאמר זה איננו מהווה ייעוץ משפטי ואין להסתמך על מאמר זה ולפני כל פעולה יש להתייעץ עם עורך דין הבקיא בתחום ואין האתר או הכותב אחראים על שום נזק אשר ייגרם לעושה שימוש במאמר זה.

צוות משרדנו מונה מספר עורכי דין המתמחים בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי כאשר חלוקת העבודה נעשית באופן ברור לצורך ייעול ההליך וקידומו באופן המקצועי והמהיר שניתן. צוות משרדנו זמין ועונה לכל שאלה ובקשת הבהרה כמעט 24 שעות ביממה וערוך לתת לכם את השירות הטוב ביותר שקיים בתחום. היכנס לאתר האינטרנט שלנו והתרשמו בעצמכם.

עורך דין מזרחי ושות'
דרכונים פורטוגלים
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות מלאו פרטים!
לוגו של המשרד 3
שתפו את הכתבה
דילוג לתוכן