לוגו של המשרד 3

תוכן עניינים

מדוע הליך הוצאת דרכון פורטוגלי הוא קל ופשוט

מדוע הליך הוצאת דרכון פורטוגלי הוא קל ופשוט,

עד שנת 2015 השנה בה פורטוגל החליטה בצעד תקדימי להעניק לצאצאי גירוש יהודי ספרד אזרחות פורטוגלית הוצאת דרכון זר נחשב לדבר השמור רק לישראלים שהוריהם או הורי הוריהם נולדו במדינה זרה.

קבלת דרכון אירופאי בפרט נחשב לדבר השמור רק לקבוצה סגורה לרוב ישראלים ממוצא אשכנזי שמשפחתם היגרה ממדינות כגון אנגליה, גרמניה, פולין וצרפת.

ליהודים ישראלים ממוצא מזרחי כגון מרוקו, טורקיה ומדינות מזרח התיכון קבלת דרכון אירופאי של מדינות האיחוד האירופי נחשב בגדר חלום ודבר לא אפשרי.

בשנת 2015 קרה דבר וחל מהפך היסטורי בזכותם של צאצאי גירוש יהודי ספרד. פורטוגל בצעד יוצא דופן ותקדימי החליטה להעניק לצאצאי גירוש יהודי ספרד אזרחות פורטוגלית ובפועל אזרחות אירופאית.

בעקבות החלטה זו הדלת לעבר אזרחות אירופאית נפתחה גם עבור בני עדות המזרח ודרכון אירופאי הפך להיות נחלת הכלל בקרב הציבור בישראל.

 

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות, השאירו פרטים:

 

הרקע להחלטת ממשלת פורטוגל לאפשר לצאצאי גירוש יהודי ספרד לקבל דרכון פורטוגלי:

נראה כי גם בדורנו אנו פורטוגל וספרד החליטו לנקוט צעדים דומים כפי שעשו בתקופת גירוש יהודי ספרד. בשנת 1492 גירש המלך פרננדו את היהודים משטח ספרד

ובצעד דומה עשתה זאת אף פורטוגל חמש שנים לאחר מכן בשנת 1497.

בעקבות מעשה זה הזכור לשמצה עד לדורנו אנו החליטה ספרד בשנת 2015 לתקן את העוולה ההיסטורי ולהעניק אזרחות ספרדית לצאצאי גירוש יהודי ספרד.

בעקבות החלטת ספרד גם פורטוגל נרתמה למשימה ויצאה בהחלטה דומה ואפשרה לצאצאי גירוש יהודי ספרד לקבל דרכון פורטוגלי.

הסיבה הרשמית העומדת מאחורי החלטות אלו היא למעשה תיקון העוול ההיסטורי והשבת הזכויות שנשללו מיהודי ספרד

ופורטוגל כאשר גורשו בבושת פנים ממולדתם לפני למעלה מחמש מאות שנים.

הליך הוצאת דרכון ספרדי הדגיש את הפשטות הקיימת בהוצאת דרכון פורטוגלי:

המסלול להוצאת דרכון ספרדי רץ במקביל למסלול הוצאת דרכון פורטוגלי.

באופן טבעי צאצא לגירוש יהודי ספרד השווה בין שני המסלולים ובדק את ההטבות הניתנות למחזיק בדרכון ספרדי אל מול דרכון פורטוגלי.

גם הקושי היחסי בהוצאת דרכון ספרדי גרם לדרכון הפורטוגלי להראות קל יותר ופשוט יותר ובאופן טבעי משך אליו יותר מבקשים.

לצורך השוואה על מנת שצאצא לגירוש יהודי ספרד יוכל לקבל דרכון ספרדי עליו ללמוד את השפה הספרדית, לעבור מבחן בשפה וכן להגיע פיסית לספרד לצורך הליך קבלת הדרכון.

בפורטוגל אין דרישה לתנאים אלו וגם אם המבקש אינו דובר השפה הפורטוגזית הוא יוכל לקבל את הדרכון הפורטוגלי גם אם כף רגלו מעולם לא דרכה בפורטוגל.

דרישות אלו מטעם ממשלת ספרד גרמה לדרכון הפורטוגלי להיראות קל יותר להשגה ונוח יותר.

ובכל זאת אלו דברים הופכים את קבלת הדרכון הפורטוגלי לקל יותר?

לרבו הליך הוצאת דרכון זר כולל בתוכו בירוקרטיה עצומה, תרגום מסמכים, הוצאת אלפי שקלים והמתנה מורטת עצבים.

נכון, גם בהליך הוצאת דרכון פורטוגלי יש לא מעט בירוקרטיה וכאב ראש אך יחד עם זאת נראה כי גם בהשוואה לדרכונים זרים אחרים המסלול ל- הוצאת דרכון אירופי פורטוגלי נוח וקל יחסית ואינו דורש הרבה מאמץ מצד המבקש.

  1. אזרח ישראלי המבקש דרכון פורטוגלי לא חייב לוותר על האזרחות הישראלית. ייתרה מכך, גם אם למבקש קיימת אזרחות נוסף כגון אזרחות קנדית הוא יוכל להחזיק בשלוש האזרחויות יחדיו מבלי לוותר על אחת מהן. הקלה זו למעשה פוטרת את המבקש מדילמה על איזו אזרחות עליו לוותר ומאפשרת לו להחזיק בכולן יחדיו.
  2. מסלול דרכון פורטוגלי אינו דורש ידע בשפה הפורטוגזית והמבקש אינו חייב לדבר את השפה הפורטוגזית. בספרד למשל מבקש דרכון ספרדי חייב לדבר את השפה הספרדית אך בפורטוגל כאמור אין דרישה כזאת. הקלה זו חוסכת המון זמן מהמבקש אשר יידרש ללמוד את השפה ואולי אף לעיתים יוותר כלל על קבלת האזרחות.
  3. צאצא לגירוש יהודי ספרד אשר מבקש דרכון פורטוגלי אינו חייב להגיע פיסית לפורטוגל או להשתקע בה לצורך קבלת הדרכון. המבקש יכול לקבל את הדרכון הפורטוגלי דרך שגרירות פורטוגל גם אם כף רגלו מעולם לא דרכה בפורטוגל. הקלה זו מעניקה דרכון פורטוגלי למבקש מבלי שיצטרך לצאת מגבולות המדינה ולהתמודד עם בירוקרטיה בפורטוגל בשפה שאינה ידועה לו. חשוב לשים לב כי לאחרונה ניסו גורמים שונים בפרלמנט הפורטוגלי לחוקק חוק המחייב את המבקשים לגור בפורטוגל שנתיים לפני הגשת הבקשה לדרכון פורטוגלי, הצעת חוק זו נדחתה על הסף ואינה יצאה לפועל בסופו של יום.
  4. קבלת דרכון פורטוגלי אינו דורש מהמבקש לנקוט צעד מסוים עבור קבלת הדרכון כגון הצהרת אמונים למלכת אנגליה בבריטניה או חתימה על מסמך מסוים.

מוזמנים לקרוא מאמר שיעזור לכם להבין את תהליך האזרחות – מושגים בסיסים באזרחות פורטוגלית.

סיכום ביניים:

אם כן עיננו רואות כי הליך קבלת דרכון פורטוגלי הוא דבר קל ופשוט יחסית בהשוואה לדרכונים זרים אחרים ואינו דורש מאמץ פיסי ייתר על המידה מהמבקש.

אם כן, איזו בירוקרטיה כן קיימת בהליך קבלת דרכון פורטוגלי וכיצד עורך דין יוכל לסייע לי בכך כל זאת בפסקה הבאה?

הקשיים שקיימים בהליך הוצאת דרכון פורטוגלי:

עד לפסקה זו סקרנו את העובדות ההופכות את דרכון פורטוגלי לדבר קל ונוח יחסית.

חשוב לזכור כי גם בהליך דרכון פורטוגלי קיימים קשיים לא מעטים ודרישות אשר יכולת לסרבל את הבקשה ולהקשות על המבקש. ראשית, על מנת להתחיל את הליך האזרחות על המבקש להוכיח זיקה ישירה וממשית לגירוש יהודי ספרד.

זיקה זו תעשה לרוב באמצעות שם משפחה ספרדי וארץ מוצא משפחתי.

מדוע קל להוציא דרכון ואזרחות פורטוגלית - עו"ד ישראל מזרחי ושות'

הקהילה היהודית בפורטוגל היא זאת שתקבע אם המבקש הוכיח זיקה לגירוש ספרד.

הליך הוכחת הזיקה עלול לעיתים להיות מסובך ולא ברור למבקש. לכן, מסיבה זו, רצוי ומומלץ להיוועץ עם עורך דין הבקיא בתחום ויודע כיצד לפעול לצורך הוכחת הזיקה.

לאחר קבלת אישור הקהילה היהודית יש לפנות לרשויות בפורטוגל בבקשה מתאימה לקבלת האזרחות בצירוף מסמכים שונים כגון תעודת לידה, תעודת יושר ועוד המתורגמים לשפה הפורטוגזית. מעבר לכך, יש צורך בתשלום אגרות ומיסים והכנת טופס בקשה מנומק לקבלת דרכון פורטוגלי.

חוסר בפריט מסוים או תרגום שאינו נכון עלול להביא לדחיית הבקשה או לעיכובה. מסיבה זו מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין המכיר את התחום ויודע כיצד לפעול על מנת שהמבקש יקבל בסופו של יום את הדרכון הפורטוגלי ללא עיכובים ודחיות.

יש לזכור שמשך הזמן עד לקבלת דרכון פורטוגלי הוא כמעט שנתיים ימים ולכן רצוי שיהיה גורם מקצועי אשר יעקוב אחר הבקשה ויוודא שהכול מתנהל כשורה.

מתכוון לבקר בפורטוגל, קבל מידע על בית חב"ד >> בית חב"ד בפורטוגל.

גם תוכל לקרוא מתוך מאמרי העשרה שכתבנו על > בתי משפט בפורטוגל.

אזהרה – האמור במאמר זה איננו מהווה המלצה להגיש בקשה ו/או להוציא דרכון פורטוגלי ולפני כל פעולה יש להתייעץ עם עורכי דין / עו"ד העוסק בדרכון פורטוגלי ל- מגורשי ספרד ופורטוגל

ואין האתר אחראי על שום נזק אשר ייגרם לעושה שימוש במאמר זה.

צוות משרדנו מונה מספר עורכי דין המתמחים בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי כאשר חלוקת העבודה נעשית באופן ברור לצורך ייעול ההליך וקידומו באופן המקצועי והמהיר שניתן. צוות משרדנו זמין ועונה לכל שאלה ובקשת הבהרה כמעט 24 שעות ביממה וערוך לתת לכם את השירות הטוב ביותר שקיים בתחום. היכנס לאתר האינטרנט שלנו והתרשמו בעצמכם.

עורך דין מזרחי ושות'
דרכונים פורטוגלים
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות מלאו פרטים!
לוגו של המשרד 3
שתפו את הכתבה
דילוג לתוכן