לוגו של המשרד 3

תוכן עניינים

משכנתא לדירה שנייה – מי יכול לקחת?

לאחרונה שמענו על עלייה ניכרת במספר המתעניינים ברכישת דירה שנייה. אלה ביקשו לקבל פרטים אודות ענייני מס, טאבו ומשכנתאות. החלטנו שלא להישאר אדישים לביקוש והוצאנו סדרת מדריכים מקיפה שמציגה בכל פעם נושא אחר. מדריך זה ירכז בפניכם את האינפורמציה העדכנית שנוגעת לנטילת משכנתא עבור דירה נוספת (דירה שנייה). הישארו כאן ותגלו את כל הפרטים הדרושים לכם, כדי שתוכלו לדעת אם אתם עומדים בתנאים שיובילו לקבלת המשכנתא.

 

מהי משכנתא לדירה שנייה?

נפתח תחילה בהסבר קצר אודות המשכנתא שאולי מוכרת לכם פחות. נסביר שזו מתאימה לאנשים שיש ברשותם דירה אחת והם רוצים לרכוש דירה נוספת. חשוב שתדעו שמשכנתא זו הינה שונה באופן ניכר מהמשכנתא ה"רגילה" (כלומר, זו שמוצעת לרוכשי דירה ראשונה). שכן, המשכנתא שניתנת בעת רכישת דירה ראשונה מאפשרת לקבל מימון שמגיע עד ל – 75% מערך הדירה, כך שנותר לדיירים לגייס את ההון העצמי שנתחו הוא 25. בעוד משכנתא לדירה שנייה מאפשרת לקבל כ – 50% מערך הדירה.

דִירָה

מי יכול לקחת את המשכנתא?

ההחלטה בנוגע לקבלת משכנתא לדירה שנייה תלויה בהחלטה של הבנק. חשוב שתדעו שיש לכם נקודת פתיחה משופרת מול הבנקים, מכיוון שאלה יודעים שנטלתם בעבר הלוואה בהצלחה. כך שהם יודעים שיש באפשרותם את היכולת והאחריות להחזיר את התשלומים בהתאם להסדר שייקבע מראש.

 

חשיבות הייעוץ טרם נטילת משכנתא לדירה שנייה

אל תטעו לחשוב שיש בידיכם את כל המידע הדרוש שיוביל לבחירה נכונה בסוג המשכנתא שיוצע לכם מצד נציג המשכנתאות בבנק. שכן, מדובר בתהליך שמצריך ליווי מצד נציג משכנתאות חיצוני שיבדוק את ההצעה באופן מעמיק ויוודא שהיא עונה על האינטרסים שלכם. נדגיש שמשכנתא לדירה שנייה משלבת בין המורכבות של התחומים הבאים:

  • משכנתא
  • מיסוי
  • ביטוח

 

ברור לכם שמדובר בסכומי כסף גדולים. כך שבחירה שגויה עשויה להוביל להשלכות קשות על חיי היום יום והעתיד שלכם. זו הסיבה שממליצים לפנות ליועץ משכנתאות פרטי שיבדוק את הצרכים והרצונות שלכם ויסייע בהליכי משא ומתן בעת הצורך.

 

דגשים שחשוב להכיר רגע לפני נטילת משכנתא לדירה שנייה

רגע לפני סיום המדריך, נבקש להתעכב על 2 דגשים שחשוב להכיר בהם מקרוב, טרם נטילת המשכנתא:

  1. מיסוי: בניגוד לרכישה של דירה ראשונה, אתם צפויים לשלם מס רכישה מהתשלום הראשון
  2. מטרות: עליכם לבחון מראש את מטרת העסקה. האם אתם רוצים לייצר הכנסה שוטפת או לקבל רווח ממכירה שתתבצע בעתיד?

 

השורה התחתונה

הליך נטילת המשכנתא לדירה שנייה שונה אופן משמעותי מההליך שמתבצע בעת רכישת דירה ראשונה. בשלב זה אתם מכירים בשינויים וברור לכם שתצטרכו להסתייע במומחים שיבדקו את מצבכם הפיננסי וייסעו בחתימה על משכנתא שתתאים לכיס שלכם לאורך זמן. נאחל שתבצעו בחירה שקולה ונכונה ושתיהנו מההכנסות שתקבלו על הדירה הנוספת.

משכנתא לדירה

צוות משרדנו מונה מספר עורכי דין המתמחים בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי כאשר חלוקת העבודה נעשית באופן ברור לצורך ייעול ההליך וקידומו באופן המקצועי והמהיר שניתן. צוות משרדנו זמין ועונה לכל שאלה ובקשת הבהרה כמעט 24 שעות ביממה וערוך לתת לכם את השירות הטוב ביותר שקיים בתחום. היכנס לאתר האינטרנט שלנו והתרשמו בעצמכם.

עורך דין מזרחי ושות'
דרכונים פורטוגלים
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות מלאו פרטים!
לוגו של המשרד 3
שתפו את הכתבה
דילוג לתוכן