לוגו של המשרד 3

תוכן עניינים

הוצאת דרכון פורטוגלי – איך עושים את זה וכמה זמן זה לוקח?

הוצאת דרכון פורטוגלי כל המידע איך מוציאים? וכמה זמן לוקח הליך קבלת האזרחות? וכן ההתפתחויות האחרונות משנת 2020 בנושא!

בטח כבר נתקלתם בכמה וכמה אנשים שהתחדשו לאחרונה בדרכון פורטוגלי או ספרדי ואם אתם עומדים בקריטריונים שמיד נחשוף בפניכם.

 

 

ייתכן שגם אתם זכאים להוציא דרכון פורטוגלי – מה שנחשב בשנתיים האחרונות למתנה מתוקה ומפתיעה עבור צאצאים למגורשי ספרד ופורטוגל.

אז מה בדיוק צריך לדעת לפני שמתחילים את התהליך? מה השלבים להוצאת הדרכון?
ועד איפה ניתן לפעול באופן עצמאי ללא עורך דין! כל זאת במאמר זה.

קרא גם – מה מיוחד כל כך בדרכון פורטוגלי.

 

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות, השאירו פרטים:

 

הוצאת דרכון פורטוגלי ודרכון ספרדי: מה בכלל ההבדל?

בשנת 2016 קודם חוק ההתאזרחות בפורטוגל, שהלכה בעקבות ספרד השכנה שהחלה לייצר הכרה נרחבת בעברו של העם היהודי והעוול שהתרחש כלפיו בתקופת הפרעות ביהודים וגירוש ספרד.

החוק הספרדי:

החוק הספרדי עצמו נחשב למחמיר ובדרך כלל לא עושה הנחות למבקשי הדרכונים.

כחלק מהוצאת הדרכון, נדרשים המבקשים לעבור מבחן שפה מורכב ולהגיע למדינה באופן פיזי.

כמו כן על מנת לקבל דרכון ספרדי נדרש לתחזק קשר עם המדינה וניתן לעשות זאת על ידי הצטרפות לאגודות וקהילות ספרדיות שהוקמו במיוחד למטרה זו. מצד שני, התהליך הספרדי לא מצריך הוכחת יהדות ומספיק להוכיח צאצאות. 

בהוצאת דרכון פורטוגלי, הוכחת היהדות היא חובה.

נכון להיום נמצא החוק הספרדי תחת שנת הארכה (לאחר שקיבל תוקף של שנתיים עם אופציה להארכה של שנה ואנו נמצאים כעת בשנת ההארכה כך שהחוק עומד לפוג) וזה הזמן לפעול כדי להוציא את הדרכון בהליך קצר וידידותי יותר ממה שיאפשר לאחר מכן. 

אם לא תתחילו כבר בקרוב לגייס את כל המסמכים הדרושים ולקרוא היטב לגבי סדר הפעולות, ייתכן שיווצרו לכם לא מעט עיכובים כשהחוק יסיים את כהונתו.

העובדה שהחוקים הספרדיים קפדניים ושחלון ההזדמנויות קצר מאוד, הם מה שגורם לישראלים להתמקד בקבלת דרכונים פורטוגליים, מה שיאפשר להם לשוטט באירופה בחופשיות, להימנע מהבירוקרטיה המתישה של הוצאת ויזות ולקבל עליהם זכויות כמו כל אזרח פורטוגלי.

אז למה פורטוגל עצמה בכלל מאפשרת את הוצאת הדרכונים? הרי יהודי ספרד לא התגוררו בכלל בספרד? ובכן, קיים חיבור חזק מאוד בין שתי המדינות, בייחוד ביחס לסממנים היסטוריים כפי שעולה בקרב יהדות ספרד.

מעט לפני תקופת הגירוש, נאלצו היהודים להתנצר ולעבור טבילה בכפייה. בשל כך הם נטמעו גם בפורטוגל השכנה והיוו חלק מרכזי מאוד ממרקם האוכלוסייה המקומי.

ניתן לקרוא בהרחבה על >> דרכון ספרדי לגירוש יהודי ספרד

הוצאת דרכון פורטוגלי – כך תדעו האם אתם זכאים לאזרחות פורטוגזית

מטבע הדברים, הוצאת דרכון פורטוגלי תתאפשר בעיקר עבור בני עדות המזרח ויוצאי מדינות ערב, אך במקרים מסוימים יהיה ניתן להוציא דרכונים פורטוגליים גם בקרב יוצאי אשכנז ממדינות כמו ברזיל, ארגנטינה ובולגריה.

יוצאי ארגנטינה מוזמנים לקרוא על >> דרכון פורטוגלי ליוצאי ארגנטינה

ארגטינאים ומועמדים ברזילאים ייבדקו באופן מחמיר יותר, משום ששם התפתחה אוכלוסייה בלתי יהודית, אך בעלת זיקה ליהדות, מה שעשוי לסכן את קבלת הזכאות לדרכון פורטוגלי עבורם. כמו כן, יהודים ממוצאים אלו לרוב שורש משפחתם מגיע מארצות אשכנז ולכן יתקשו להוכיח קשר ממשי למגורשי ספרד ופורטוגל. חשוב לציין כי בדיקת הזכאות אל מול הקהילה היהודית במקרה זה תהיה מדוקדקת יותר וסיכוי גבוה שהקהילה תדרוש הוכחת קשר ממשי לפורטוגל. 

האם שם משפחתם מופיע ברשימת הזכאים:

כדי לאתר את הזכאים ה"אמיתיים" לדרכון, מספק החוק רשימה של 5,200 שמות משפחה שנמצאו זכאים ומופיעה במספר גדול של מקורות באינטרנט. מומלץ לחפש את שמכם ברשימה ואם הוא מופיע, הסיכויים שלכם גדולים. חשוב לציין כי שמות המשפחה הם אבן יסוד בדרך לזכאות הקיהלה היהודית והכרה לגירוש ספרד. גם אם שמכם לא מופיע ברשימה עדין אין הדבר אומר שאינכם זכאים לקבל אזרחות פורטוגזית

אם לא מצאתם את שם משפחתכם או שם המשפחה של הסבים/ הסבתות, זה הזמן להתחקות אחר אילן היוחסין המשפחתי.

משפחות רבות הגיעו ארצה עם שמות המשפחה שאינם שמותיהם האורגינליים, משפחות שלמות שהמירו את שמות משפחתן כדי להפוך אותם ל"צברים" יותר או שלא ידעו כיצד להגות את שמן בעברית המדוברת וקיבלו שם חדש מהרשויות.

אם אחד מהמקרים הללו נכון לגביכם, תצטרכו להביא תיעוד והוכחות לכך כמובן.

לכן זה הזמן לאסוף ראיות, להרים טלפונים לבני משפחה רחוקים, להתעניין בחייו של סבא-רבא וכו'.

במקרים חריגים שבהם לא מצליחים צאצאים של מגורשי ספרד ופורטוגל לאסוף על כך מידע, אך הם יודעים בוודאות כי הם צאצאי מגורשי פורטוגל, ניתן לבצע בדיקת דם המאתרת את השורשים הגאוגרפיים. בדיקה מסוג זה נעשית לרוב במקרים בהם יש קושי ממשי להוכיח זיקה לגירוש יהודי ספרד ופורטוגל. לרוב, ברוב רובם של המקרים עניין הזיקה והזכאות יסתיימו בהצגת מסמכים משפחתיים רלוונטיים. 

הוצאת דרכון פורטוגלי – מהם תנאי הסף להגשת בקשה להתאזרחות:

  1. יהדות מלאה כדת משה וישראל. חוק מגורשי ספרד נועד אך ורק לצאצאי יהודי מגורשי ספרד ולכן אדם שאינו יהודי לא יוכל לקבל את אישורה של הקהילה היהודית בפורטוגל.
  2. היעדר עבר פלילי – מצריך הוצאת תעודת יושר. תעודת יושר תדרש עבור כל מדינה בה גר המבקש או התגורר או נולד. חשוב לשים לב כי אדם עם עבר פלילי ברוב המקרים לא יוכל לקבל אזרחות פורטוגלית ולכן טרם תחילת ההליך מומלץ להתייעץ עם עורך דין מהתחום.
  3. הכרה מטעם הקהילה היהודית הפורטוגלית (מהקהילות היהודיות בפורטוגל – בליסבון או פורטו). הכרה זו מהווה למעשה אישור מטעם הקהילה היהודית כי המבקש צאצא לגירוש יהודי ספרד ויכול לגשת לשלב הבא שהינו להגיש את הבקשה להתאזרחות. 

הוצאת דרכון פורטוגלי - עו"ד ישראל מזרחי

 

כיצד מקבלים הכרה של הקהילה היהודית?

יש להכין בקשה מסודרת בשפה האנגלית לקהילה היהודית בצירוף תעודת לידה דו לשונית, צילום דרכון, תעודת זהות, כל מסמך של ההורים ושל המשפחה המעיד על שם משפחה ספרדי או תרבות ספרדית. לבקשה זו מומלץ לצרף המלצה או חוות דעת מגורם מוסמך כגון רבנים או אנשים המוכרים בקהילה היהודית הפורטוגזית.

רוצה לדעת יותר קרא >> זכאות לאזרחות פורטוגלית

עורך דין ל- הוצאת דרכון פורטוגלי יוכל לעזור לכם מאוד בהקשר הזה.

יש להכין עץ משפחתי בסיסי שמפרט את בני משפחתכם עד הגעה לדור הספרדי.

 רצוי שעץ זה יהיה מפורט ככל שניתן בהתאם להנחיות הקהילה היהודית. לרוב הפרטים הנדרשים בעץ הינם, שמות, שמות משפחה, תאריכי לידה ופטירה, ארץ לידה וכן תאריכי נישואין.

 יש למלא את הפרטים ככל שידועים למבקש. במידה והמידע לא ידוע יש להשאיר חלק זה ריק. 

לאחר קבלת אישור עקרוני מהקהילה היהודית יש להעביר לה תשלום של 250 האישור הרשמי (התעודה המקנה אפשר להגיש את הבקשה להתאזרחות). רק לאחר השלמת כל הפעולות והמסמכים וקבלת האישור עליהם בדואר, תקבלו אישור סופי ותחום למייל בקובץ מאובטח אותו יש להדפיס יחד עם אילן היוחסין ולהמשיך בתהליך ההתאזרחות.

לאחר ההכרה של הקהילה היהודית מומלץ להתחיל:

כמו כן, לאחר התהליך הראשוני של הכרת הקהילה היהודית מומלץ להתחיל את השלבים הבאים אל מול ממשלת פורטגל, הכוללים תרגום מסמכים, נוטריון לדרכון הישראלי, שליחת המסמכים לאימות במשרד החוץ (אפוסטיל) והכנת הבקשה להתאזרחות בשפה הפורטוגזית (שלבים הדורשים ידע והכרת השפה הפורטוגזית).

מידע חשוב למוציאים דרכון פורטוגלי

חשוב לציין שגם עבר פלילי ממדינה אחרת עשוי להשפיע, בייחוד כלפי תושבי חו"ל שכן פורטוגל בודקת את המבקש אל מול האינטרפול וכן מדינות נוספות.

את התעודה יש להוציא מהמשטרה ולאחר מכן להעביר אותה לשגרירות פורטוגל. חשוב לציין כי את התעודה לא ניתן לקבל פיסית אלא יש להזמינה דרך אתר האינטרנט הממשלתי והיא תשלח ישירות לשגרירות ומשם לאחר 21 ימים יש לאסוף אותה. יש לבדוק את שעות העבודה בשגרירות והתעריפים שהיא דורשת עבור איסוף התעודה. 

רק לאחר שתוגש ותקבל את אישור משרד החוץ ייפתח התהליך הרשמי להתאזרחות מול משרד הפנים הפורטוגלי.

שימו לב שהבקשה לאזרחות פורטוגלית צריכה להתבצע עד 3 חודשים מיום הנפקת התעודה שכן לתעודת יושר תוקף של שלושה חודשים!

במקרים רבים קיים בן משפחה מסוים שיקבל את זכאותו בקלות רבה יותר לעומת בן משפחה אחר.

כך למשל ילידי הארץ עשויים לקבל זכאות לאזרחות עוד הרבה לפני הוריהם שנולדו בחו"ל וקרבתם בעץ המשפחתי לדור תושבי ספרד גבוהה יותר.

בחרתם לפעול להוצאת דרכון ללא עורך דין:

אם אתם בוחרים להוציא את הדרכון שלכם לבד וללא עזרתו של עורכי דין, עליכם כעת לבצע אימות מסמכים בשגרירות הפורטוגזית הנמצאת בתל אביב קרא עוד הוצאת דרכון לבד – המדריך המלא נמצא באזור המאמרים.

יש לקבוע תור מראש ולהגיע לקונסוליה עם הדרכון הישראלי וצילום כל דפי הדרכון, כולל הכריכה החיצונית. יש לבקש במעמד האימות גם אימות חתימה מטעם שגרירות פורטוגל.

אם הקונסוליה תסרב לכך במעמד אימות המסמכים, יש לבקש תור נוסף כדי להשלים את החתימה.

לתשומת לבכם: אימות הדרכון בחודשים האחרונים איננו מתאפשר באופן עצמאי.

ייתכן שהדבר יתאפשר בהמשך אך עד אז, יש לפעול מול עורך דין ל- הוצאת דרכון פורטוגלי. בחרו בעורך דין מקצועי בלבד, משום שהבקשות ותנאי האישור הולכים ונעשים מורכבים יותר לאור ריבוי הפניות ועל מנת שתתעכבו כמה שפחות.

מתנה מוגבלת בזמן – אל תתעכבו!

אלה הם השלבים שכל אדם שרוצה להוציא דרכון פורטוגלי צריך להכיר ולפעול לפיהם. יחד עם זאת, עדיין לא מדובר בכל השלבים המלאים – השגרירות, ממשלת פורטוגל  וכן הקהילה הפורטוגזית עשויים לדרוש מסמכים נוספים וכן במקרים מסוימים מוטל על הפונים למלא טפסי בקשות כאלה ואחרים בשפה הספרדית או האנגלית.

הדרכון הפורטוגלי ובכלל, דרכון אירופאי הוא מצרך יקר ערך ומבוקש בקרב ישראלים והוא ניתן לנו אזרחי המדינה כמתנת פיוס, שלא ניתן לדעת מתי תגיע לסיומה. אם אתם מעוניינים לקבל אזרחות פורטוגזית ודרכון פורטוגלי, פעלו במהירות וגייסו לעזרתכם את בני המשפחה, הרשויות וכמובן גם השירות של משרדנו  להוצאת הדרכון שתלווה אתכם לאורך כל השלבים, עד קבלת הדרכון המיוחל.

יש לציין כי התשלום עבור השירות הוא לאחר בדיקת זכאות ואישור הקהילה היהודית בפורטו או ליסבון.

מוזמנים לקרוא >> מדוע הליך הוצאת דרכון פורטוגלי קל ופשוט.

האם ההטבה עומדת להיגמר הקרוב?

בעקבות הביקוש לאזרחות והדרכון הנכסף, קמו חברות מסחריות אשר לטענת גורמים בפורטוגל, מסחררו את ההתאזרחות דבר אשר התקבל בפורטוגל בעין לא טובה ואכן בשנת 2019 עלתה הצעה לתיקון החוק כך שהתנאים לקבלת אזרחות ודרכון יוקשחו ואכן ההצעה הובאה לממשלה אך נדחתה בשל צעקה של הקהילות היהודיות אשר מחו בתוקף על המהלך ואכן בינתיים המהלך נבלם אך לא ידוע מתי תעלה הצעה חדשה.

ובנקודה זו יש לציין כי פורטוגל היא אכן מדינה נפלאה עם קהילה יהודית ענפה ומרשימה וכל אדם אשר מתעניין באזרחות רצוי שבאמת ילמד קצת על פרטוגל ואני באמת מאמין שניתן למצוא שם הזדמנויות טובות להשקעה או מסחר.

כמה זמן לוקח תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי?

בשנים האחרונות עלה הביקוש לדרכון הפורטוגלי וכ 70% מכלל הבקשות המוגשות לממשלת פורטוגל הם של ישראלים, דבר זה יצר עומס על הרשויות בפורטוגל ואם בעבר היה לוקח שנה לסיים את ההליך כיום הזמן הממוצע הוא בין שנה וחצי לשנתיים, יחד עם זאת, ניתן לזרז את התהליך לקבלת אזרחות פורטוגלית בכל מה שקשור לסדר הפעולות בארץ ואכן כאשר מדובר במשרדנו, אנו נפעל במהירות כך שהבקשה תצא מהארץ תוך חודש וקצת ואכן אנו עומדים במשימה בהצלחה, כמו כן ישנה חשיבות עליונה למשרד עורכי הדין אשר נמצא בפורטוגל, כאשר משרדנו עובד עם אחד המשרדים המובילים בפורטוגל,
אשר יפעל להגיש את הבקשה הרשמית לאזרחות בקצב מרשים מבחינת הגשת הבקשה הרשמית לממשלה הפורטוגלית, מעבר לכך יתכן ותשמעו סיפורים כאלה ואחרים על מהירות הטיפול, אולם מהרגע שהבקשה תונח במשרדי הממשל, תצטרכו להמתין עד לסיום 7 שלבי הבדיקה הממשלתיים. לבדיקת סטטוס הבקשה קנסו למאמר > בדיקת סטטוס דרכון פורטוגלי.
בנוסף לכך, ברגע שתתאזרחו ההמתנה לקבלת דרכון בארץ דרך השגרירות לוקח שנה, אולם אם תבחרו לנסוע לפורטוגל ההליך יתקצר לכמה ימים!

לסיכום נושא הוצאת דרכון פורטוגלי:

כפי שראינו במאמר זה, בעקבות ביטול החוק הספרדי החלה מגמה של ביקוש לדרכון הפורטוגלי ואכן עשרות אלפים של ישראלים החלו בתהליך להוצאת האזרחות, מדובר ב- הליך הוצאת אזרחות שהוא מאוד מקל ביחס לאזרחויות אחרות אך יחד עם זאת יש לקחת בחשבון כי טעות ולו הכי קטנה עלולה להביא לדחיית הבקשה, ועל כן רצוי ומומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע העוסק ב- הוצאת דרכון פורטוגלי!
משרדנו עוסק בתחום האזרחויות מאז צאתו של החוק בפורטוגל ועזר לאלפי ישראלים להגשים את החלום ויכול לעזור גם לכם להגשים את החלום. במידה ואתם מעוניינים להתחיל בתהליך אתם מוזמנים לפנות למשרדנו או באמצעות בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי באתר או על ידי חיוג למשרדנו או בטופס צור קשר בדף זה ואנו נדאג שהכל יהפוך לקל וברור.

קרא גם>> הוצאת דרכון אירופאי וגם איך לקבל אזרחות אירופאית.

צוות משרדנו מונה מספר עורכי דין המתמחים בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי כאשר חלוקת העבודה נעשית באופן ברור לצורך ייעול ההליך וקידומו באופן המקצועי והמהיר שניתן. צוות משרדנו זמין ועונה לכל שאלה ובקשת הבהרה כמעט 24 שעות ביממה וערוך לתת לכם את השירות הטוב ביותר שקיים בתחום. היכנס לאתר האינטרנט שלנו והתרשמו בעצמכם.

עורך דין מזרחי ושות'
דרכונים פורטוגלים
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות מלאו פרטים!
לוגו של המשרד 3
שתפו את הכתבה
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן