לוגו של המשרד 3

תוכן עניינים

אתרים יהודים בפורטוגל

כאשר מדברים על חופשה בפורטוגל לרוב מדברים על קניות, חופים מדהימים וטיול בערים המדהימות ליסבון ופורטו. ידוע כי פורטוגל הינה מדינה השופעת בהיסטוריה יהודית מהאלף הקודם ובתוכנה שוכנים עשרות אתרי מורשת יהודים ואתרים היסטוריים.

במאמר זה נציץ אל מעט מההיסטוריה היהודי הענפה השוכנת בפורטוגל ומי יודע אולי בטיול הבא למדינה זו תשימו דגש גם על אתרי מורשת יהודים כחלק מתוכנית החופשה.

 

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות, השאירו פרטים:

 

רקע היסטורי על יהדות פורטוגל

בתחילת האלף הקודם, זכו יהודי פורטוגל לשגשוג וחיי קהילה פורחים. במשך שנים ארוכות תחת שלטונו של המלך אלפונסו היה היהודים מוגנים וקיימו חיים נוחים. המלך אלפונסו שהכיר בחשיבות הקהילה היהודית אפשר לה לנהל את עניינה בחופשיות ואף מינה את רבי ינאי בן יחיא למנהיג הקהילה וגובה מיסים מטעמו.

בסוף המאה 14 חל שינוי ביחס כלפי הקהילה היהודית בפורטוגל ויהודים רבים נאלצו להמיר את דתם או לעזוב את שטח הממלכה באירוע הידוע המכונה גירוש יהודי ספרד.

רק במאה 19 השתנו חזרה הדברים ויהודים שבו לנהל חיים רגלים כמו בהתחלה ללא פחד. בליסבון קמה קהילה יהודית אשר פתחה במסע השבת בני הקהילה האנוסים לחיק היהודית. הוקמו בתי כנסיות והקהילה היהודית שבה ופרחה.

 

אתרים יהודים היסטוריים בפורטוגל

בערים פורטו וליסבון, הערים הגדולות בפורטוגל נבנו בתי כנסיות וסביבם החלה שוב לפרוח המסורת היהודית. בליסבון הוקם בית כנסת שער תקווה וכן גם בעיר פארו הוקם בית כנסת גדול.

אתרים יהודים חשובים נוספים בפורטוגל הם כנסיית חסרת הגג. זהו אזור בו שכן הרובע היהודי. סמוך לאזור זה נמצא כיכר סן דומינגו, מקום בו בוצע טבח ביהודי פורטוגל. אתר היסטורי נוסף היא העיר העתיקה אבורה. בעיר זו שכנה הקהילה היהודית ושגשוגה התאפשר אודות לחומות העתיקות שהקיפו את העיר והגנה על היהודים שהתגוררו בתוכה.

כפר קטן בשם מראבו הינו כפר בו התגוררו יהודים בין השנים 1300-1400 לספירה. בתי הכפר השתמרו היטב וניתן עד לימנו אנו למצוא בתי יהודים מתקופת גירוש יהודי ספרד הנושאים סממנים יהודים כגון מזוזות. סוכנויות נסיעות רבו מארגנות טיולים בפורטוגל ומשלבות ביקורים באתרי מורשת יהודים.

 

השלמת הפאזל וסגירת מעגל

עם גירוש יהודי ספרד ופורטוגל נשללו כל זכויותיהם ורכושם נלקח מהם. יהודי פורטוגל אשר גורשו נאלצו לנדוד למדינות רבות ולהתחיל את חייהם מחדש. מדינות אלו אשר קלטו את יהודי פורטוגל וספרד המגורשים אפשרו להם לנהל חיי קהילה ויהדות. בין המדינות הבולטות שקלטו את יהודי ספרד ופורטוגל ניתן למצוא את האימפריה העות'מנית אשר עד לדורנו מתגוררים בה צאצאי גירוש יהודי ספרד ופורטוגל הדוברים את שפת הלדינו.

כעבור למעלה מחמש מאות שנים החליטו ספרד ופורטוגל לתקן את העוול ההיסטורי שגרמו ליהודים שגירשו משטחן ובצעד מעורר השראה תיקנו את חוק האזרחות כך שכל יהודי             אשר יוכיח קשר וזיקה לגירוש יהודי ספרד יוכל לקבל את האזרחות אשר נשללה מאבות אבותיו בחזרה.

בצעד זה, פורטוגל וספרד סגרו למעשה מעגל עם העוול הנוראי שגרמו ליהודים שהתגוררו בשטחן. השלמת פאזל זו אמנם לא תחזיר את הגלגל אך יש בה מעין הכרה בגירוש ובתוצאותיו.

 

דרכון פורטוגלי בגלל ההיסטוריה היהודית הענפה

עם תיקון החוק בפורטוגל, נמצאו המוני יהודים זכאים לקבל דרכון פורטוגלי מכוח תיקון לחוק. הוכחת הזיקה לפורטוגל וספרד תעשה על ידי הצגת מסמכים והוכחת מוצא משפחתי. הקהילה היהודית בפורטוגל אשר הוסמכה מטעם השלטונות לקבוע מיהו צאצא לגירוש יהודי ספרד היא זו שתכריע בבקשה בהתבסס על הנתונים שהונחו בפניה.

יש לשים לב כי הגשת הבקשה לאזרחות פורטוגלית תוגש לממשלת פורטוגל לאחר קבלת אישור הקהילה היהודית ובצירוף מסמכים נלווים נוספים. על מנת שסיכויי הבקשה יגדלו מומלץ לצלוח את הבקשה באמצעות עורך דין הבקיא בתחום הוצאת דרכון פורטוגלי ולו הניסיון והכלים להתמודד עם הבירוקרטיה הכרוכה בכך.

משרד עורכי דין ישראל מזרחי ושות' הינו משרד המתמחה בהוצאת אזרחות פורטוגלית ובידיו הכלים המתאמים להצלחת ההליך במלואו. למשרדנו מאות לקוחות מרוצים אשר קיבלו את הדרכון הפורטוגלי ונהנים משלל זכויות המגיעות לאזרחי האיחוד האירופאי. אם הנך זכאי לקבל דרכון פורטוגלי השאר הודעה באתרנו ואנו נדאג לשוב אליך בהקדם.

 

צוות משרדנו מונה מספר עורכי דין המתמחים בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי כאשר חלוקת העבודה נעשית באופן ברור לצורך ייעול ההליך וקידומו באופן המקצועי והמהיר שניתן. צוות משרדנו זמין ועונה לכל שאלה ובקשת הבהרה כמעט 24 שעות ביממה וערוך לתת לכם את השירות הטוב ביותר שקיים בתחום. היכנס לאתר האינטרנט שלנו והתרשמו בעצמכם.

עורך דין מזרחי ושות'
דרכונים פורטוגלים
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות מלאו פרטים!
לוגו של המשרד 3
שתפו את הכתבה
דילוג לתוכן