לוגו של המשרד 3

תוכן עניינים

מושגים בסיסים באזרחות פורטוגלית

לאחר אין ספור לקוחות מרוצים שפקדו את משרדנו הבחנו כי קיימת בורות מסוימת במונחים רלוונטיים הקשורים לדרכון פורטוגל / אזרחות פורטוגלית. במאמר זה נעשה סדר בכל הנוגע לביטויים השגורים בפינו כגון אישור קהילה יהודית, תעודת לידה פורטוגלית וכו'. נראה מהם מושגים בסיסים באזרחות פורטוגלית ומה כוונתם.

נזכיר ונציין כי בעקבות החלטת ממשלת פורטוגל לתיקון חוק האזרחות כך שיתקון העוול ההיסטורי שנגרם ליהודי ספרד כאשר גורשו מארצם, יהודים רבים ברחבי העולם החלו לממש את זכאותם ההיסטורית והפכו לאזרחי פורטוגל. מטבע הדברים, הליך אזרחות פורטוגלית אשר אינו מוכר לאזרח הפשוט טומן בחובו מספר מונחים בסיסים ועיקרים כפי שנפרט להלן.

 

מושגים בסיסים באזרחות פורטוגלית - עו"ד ישראל מזרחי ושות'

 

אישור הקהילה היהודית

אישור הקהילה היהודית בפורטוגל הוא למעשה המסמך באמצעותו ניתן להגיש את בקשת האזרחות לממשלת פורטוגל ולעתור לקבלת אזרחות פורטוגלית. אישור הקהילה הינה תעודה המעידה על המבקש כי הצליח להוכיח את זיקתו לגירוש יהודי ספרד באמצעות מסמכים ותעודות שונות.

הקהילה היהודית בפורטוגל לצורך אישור הוכחת הזיקה לגירוש יהודי ספרד מונה שתי קהילות,  האחת בעיר פורטו והשנייה בעיר ליסבון. שתי קהילות אלו מוסמכות מטעם ממשלת פורטוגל להכריע בבקשת המבקש ולקבוע מיהו צאצא לגירוש יהודי ספרד.

  • אישור הקהילה היהודית, אישור עקרוני – אישור עקרוני זהו למעשה האישור הראשוני הניתן ע"י הקהילה היהודית בו מציון אם המבקש אושר אם לאו. ככל והמבקש יאושר על ידי הקהילה עליו להמשיך לשלב הבא.
  • אישור הקהילה היהודית, אישור רשמי – האישור הרשמי ניתן על ידי הקהילה היהודית בפורטוגל לאחר שהמבקש אושר עקרונית ושילם את האגרה הנדרשת לרבות מילוי טופס נוסף אשר יש להגישו לקהילה. באמצעות האישור הרשמי, ניתן להמשיך את תהליך האזרחות ולהגיש את הבקשה לשלטונות פורטוגל.

 

מספר מעקב ממשלת פורטוגל

לאחר הגשת בקשת האזרחות לממשלת פורטוגל, יקבל המבקש מספר מעקב אשר באמצעותו יוכל לבדוק את סטטוס הבקשה בכל רגע נתון שירצה. מספר המעקב הינו מספר ייחודי למבקש המציין את שלבי הבקשה שלו והיכן הוא עומד.

מספר המעקב כולל בתוכו 7 שלבים כאשר שלב מספר 1 הינו השלב הארוך ביותר ועלול לארוך עד שנה. בסיום התהליך יהפוך שלב 7 במספר המעקב לצבע ירוק בהיר והמבקש יצטרך לקבל את תעודת הלידה הפורטוגלית.

 

דרכון פורטוגלי או אזרחות פורטוגלית?

מבקשים רבים נוטים לחשוב כי עורך הדין מביא ללקוח דרכון פורטוגלי בעוד כלל המסמך שהוא מביא הינו מסמך אזרחות. יש לזכור כי דרכון פורטוגלי בדומה לדרכון ישראלי דורש מהמבקש להתייצב בשגרירות פורטוגל או משרד הפנים הפורטוגלי, ליטול טביעות אצבע וכן להצטלם. כמו כן, יש לבצע אימות חתימה אשר תופיע על גבי הדרכון.

עורך הדין המטפל בבקשה אינו יכול לבצע את הפעולות הללו עבור המבקש ומסיבה זו הליך דרכון פורטוגלי הינו למעשה הוצאת אזרחות פורטוגלית. יש לשים לב להבחנה זו שכן המסמך שתקבלו מעורך הדין יהיה אזרחות פורטוגלית כשלאחריו תוכלו לגשת לשגרירות פורטוגל ולהנפיק בעצמכם את הדרכון ותעודת הזהות הפורטוגלית.

 

תעודת לידה פורטוגלית

נכון, רוב מגישי בקשת אזרחות פורטוגלית לא נולדו בפורטוגל ולכן אינם יכולים באמת לקבל תעודת לידה פורטוגל בסגנון שאנו מכירים. תעודת לידה פורטוגלית הינה למעשה מסמך אזרחות באמצעותו יכול המבקש לגשת לשגרירות פורטוגל ולהנפיק את תעודת הזהות שלו לרבות הדרכון.

תעודת לידה פורטוגלית בהקשר של הליך אזרחות פורטוגלית אינה תעודת לידה כפי שאנו מכירים ויודעים אלא מסמך הסרוק הנושא את פרטיו של המבקש ומעניקה לו אזרחות. יש לזכור כי תעודת לידה פורטוגלית מתקבלת לאחר סיום התהליך בהצלחה וקבלת האזרחות.

עם קבלת האזרחות ניתן לקבוע תור בשגרירות פורטוגל ולציין את מספר התעודה לצורך המשך התהליך. יש להתעדכן בשגרירות פורטוגל לגבי עלויות תעודת הזהות לרבות הדרכון אך לרוב אין המדובר במחירים גבוהים.

לסיכום, במאמר זה הסברנו מספר מושגים בסיסים באזרחות פורטוגלית אשר כל מבקש ומבקש יתקל בהם במהלך הוצאת אזרחות פורטוגלית. יש לזכור כי תהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית דורש ידע והכרת ההליך על בוריו לרבות פעולות המתבצעות בפורטוגל הרחק מהגבול הישראלי המוכר והידוע.

אזרחות פורטוגלית עושים רק על ידי עורך דין המתמחה ובקיא בתחום. השאירו לנו הודעה ואנו נדאג לשוב אליכם בהקדם.

צוות משרדנו מונה מספר עורכי דין המתמחים בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי כאשר חלוקת העבודה נעשית באופן ברור לצורך ייעול ההליך וקידומו באופן המקצועי והמהיר שניתן. צוות משרדנו זמין ועונה לכל שאלה ובקשת הבהרה כמעט 24 שעות ביממה וערוך לתת לכם את השירות הטוב ביותר שקיים בתחום. היכנס לאתר האינטרנט שלנו והתרשמו בעצמכם.

עורך דין מזרחי ושות'
דרכונים פורטוגלים
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות מלאו פרטים!
לוגו של המשרד 3
שתפו את הכתבה
דילוג לתוכן